DERS ADI

: Solunum-Dolaşım 301

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SDL 3403 Solunum-Dolaşım 301 ZORUNLU 0 0 0 13

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN ERGÖNÜL

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kardiyovasküler ve solunum sistemi hastalıklarının etyopatogenezi, tanısı, ayırıcı tanısı ve tedavi ilkelerini tanımlama, analiz etme, karşılaştırma ve uygulama becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Akciğerin enfeksiyon hastalıklarının etiyolojisini anlatabilme, tanı ve tedavisini planlayabilme
2   Astım epidemiyolojini, risk faktörlerini ve fizyopatolojisini açıklayabilme, tanı, tedavisini uygulayabilme, korunma ilkelerini, akut atak tanı ve tedavisini yapabilme
3   KOAH epidemiyolojini, risk faktörlerini ve fizyopatolojisini açıklayabilme, tanı, tedavisini uygulayabilme, korunma ilkelerini, stabil dönem ve alevlenmelerin tanı ve tedavisini yapabilme
4   Akciğer kanseri tanısını koyabilme, evrelendirebilme, tedavisini yönlendirebilme, risk faktörlerini tartışabilme
5   Sigara ve tütün bağımlılığı epidemiyolojisi, patogenezi, tanımı ve tansını tartışabilme, korunma ve mücadele yollarını uygulayabilme
6   Kardiyovasküler hastalıkların epidemiyolojini, risk faktörlerini ve fizyopatolojisini açıklayabilme, tanı, tedavisini uygulayabilme, korunma ilkelerini tartışabilme
7   Kalp yetersizliğinin etyopatogenezini açıklayabilme, tanısını koyabilme ve tedavisini planlayabilme
8   Hipertansiyon etyopatogenezini açıklayabilme, sınıflandırabilme, tanı ve ayırıcı tanısını yapabilme, tedavisini planlayabilme korunma ilkelerini tartışabilme
9   Cerrahi damar hastalıklarının tanısını koyabilme, tedavisini yönlendirebilme, korunma ilkelerini açıklayabilme
10   Kardiyak aritmilerin tanınabilmesi, ayırıcı tanısının yapılabilmesi ve tedavisi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öksürük
2 Hemoptizi/Hırıltı
3 Dispne 1
4 Hipertansiyon / Dispne 2
5 Göğüs Ağrısı
6 Çarpıntı
7 Çabuk Yorulma/Periferik Dolaşım Sorunları
8 Göğüs cerrahisi
9 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji - S. Oğuz Kayaalp, 13. Baskı, 2021.
Solunum Hastalıkları - Editörler: L. Çöplü, A. Kaya:
Kalp ve Damar Cerrahisi - Paç, Akçevin, Aka, Buket, Sarıoğlu:
Current Diagnosis and Treatment in Cardiology - Michael Crawford. 4. Baskı, 2017.
Heart Disease. A Textbook of Cardiovascular Medicine - Braunwald. 11. Baskı, 2018.
ÖKM TASK Çalışma rehberleri
Deü Kütüphane Online Veritabanları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

TASKTanıtımı/Tartışması
Hasta Başı Eğitimi
Ders Anlatımı
Pratik Eğitim / Klinik Uygulama
Ayaktan Hasta Klinik Uygulaması
Klinik Rotasyon / Nöbet Görevi
Vaka Sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 KSN Kuramsal Sınav Notu (%50)
2 NÖK NÖKS (%20)
3 TSS Task Sonu Süreç Değerlendirme (%25)
4 ABD Ara Başarı Değerlendirmesi (%5)


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 60 (altmış) olarak belirlenmiştir.
DÖNEM 4 için başarı değerlendirme puanı aşağıda belirtilen sınavların oranları baz alınarak hesaplanmaktadır.
Kuramsal Sınav Notu (%50)
NÖKS (%25)
TASK Sonu Değerlendirme (%25)

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 60 (altmış) olarak belirlenmiştir.
DÖNEM 4 için başarı değerlendirme puanı aşağıda belirtilen sınavların oranları baz alınarak hesaplanmaktadır.
Kuramsal Sınav Notu (%50)
NÖKS (%25)
TASK Sonu Değerlendirme (%25)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nezih.ozdemir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Mesai saatlerinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Sunum 65 1 65
Uygulama 16 2 32
Poliklinik Uygulaması 16 2 32
Hasta başı teorik 40 1 40
Task tanıtımı / tartışması 10 2 20
Blok sonu sınavına hazırlık 1 50 50
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 8 64
Hasta dosya hazırlama 10 2 20
Blok sonu sınavı 1 2 2
NÖKS 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 326

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20PK.21PK.22PK.23
ÖK.155555555555455554334444
ÖK.255555555555455554334444
ÖK.355555555555455554334444
ÖK.455555555555455554334444
ÖK.555555555555455554334444
ÖK.655555555555455554334444
ÖK.755555555555455554334444
ÖK.855555555555455554334444
ÖK.955555555555455554334444
ÖK.1055555555555455554334444