DERS ADI

: Deri Lokomotor 201

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DLM 3104 Deri Lokomotor 201 ZORUNLU 6 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEVGİ AKARSU

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu bloğun amacı, deri ve hareket sistemine ait yapıların hastalıklarını tanımlamak, etkenlerini ve özelliklerinin kavranmasını sağlamak, hastalıkların klinik, laboratuvar ve toplumsal özellikleri ile patogenezlerini ve tedavide kullanılan ilaçların farmakolojik özelliklerini tartıştırabilmektir.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Deri dökütlerini betimleyebilme ve oluşum mekanizmalarını açıklayabilme
2   Temel dermatolojik hastalıkların etyopatogenezini açıklayabilme, tanı ve tedavisinin temel ilkelerini anlatabilme
3   Deri hastalıklarında kullanılan ilaçların farmakolojisini tartışabilme
4   Dermatolojik öykü almayı açıklayabilme ve fizik bakıyı yapabilme
5   Temel kas-iskelet sistemi hastalıklarının etyopatogenezini açıklayabilme, tanı ve tedavisinin temel ilkelerini anlatabilme
6   Kas-iskelet sistemi ile ilgili ilaçların farmakolojisini tartışabilme
7   Engellilik vb özel yaklaşım gerektiren durumlarda uygun iletişim kurabilme
8   İş sağlığı (iş kazaları ve meslek hastalıkları) ile ilgili yasal düzenlemelere etik yaklaşımı ayırt edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Deri döküntüleri
2 Dermatolojik Hastalıklar
3 Deri hastalıklarında kullanılan ilaçlar
4 Kas - iskelet sistemi hastalıkları, embriyolojisi ve Temel kas - iskelet sistemi ilaçları
5 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Pathologic Basis of Disease, Robbins and Cotran, Elsevier Saunders, 2010
Kelley's Textbook of Rheumatology, (eds) Firestein GS, Budd RC, Gabriel SE, McInnes LB, O'Dell JR, Elsevier Inc, 2013

https://cdn.bad.org.uk/uploads/2021/12/29200247/Derm_Handbook_3rd-Edition-_Nov_2020-FINAL.pdf
https://jasu.kg/wp-content/uploads/2024/04/Oxford-Handbook-of-Medical-Dermatology.pdf
https://www.anateb.net/file/9606/9781118520154.pdf -ABC of Dermatology
https://www.academia.edu/79358513/Rooks_Textbook_of_Dermatology_Eighth_Edition rhid=29322513628&swp=rr-rw-wc-100647810
https://dermnetnz.org

Patrick R. Murray, Ken S. Rosenthal, Michael A. Pfaller- Medical Microbiology, Elsevier, Ninth Edition, 2021
Dürdal Us, Ahmet Başustaoğlu (çeviri editörleri). Murray A- Tıbbi Mikrobiyoloji, Modern Tıp Kitabevi, 2016
Stefan Riedel, Stephen Morse, Timothy Mietzner, Steve Miller - Jawetz Melnick & Adelberg s Medical Microbiology, McGraw Hill Medical Books, 28th Edition, 2019
Yenen OŞ (çeviri editörü). Jawetz, Melnick ve Adelberg-Tıbbi Mikrobiyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri, 2014
Richard V. Goering, Hazel M. Dockrell, Mark Zuckerman, Peter L. Chiodini- Mim s Medical Microbiology and Immunology, Elsevier, Seventh Edition, 2024
John E. Bennett, John E. Bennett, Martin J. Blaser- Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases, Elsevier, Nineth Edition, 2020
https://link.springer.com/book/10.1007/978-981-19-3315-8 page=2#toc -Textbook of Microbiology and Immunology, 2023
https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-030-74786-2_49-1 fromPaywallRec=false - Principles of Infectious Diseases, 2023

https://link.springer.com/book/10.1007/978-981-33-6009-9- Introduction to Basics of Pharmacology and Toxicology
https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-18899-3- Basic Knowledge of Pharmacology
Bertram G. Katzung, Todd W. Vanderah. Basic & Clinical Pharmacology. 2021, 15th Ed.
Laurence L Brunton, Björn C Knollmann. Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics. 2022, 14th Ed.
James M. Ritter, Rod J. Flower, Graeme Henderson, Yoon Kong Loke, David MacEwan, Emma Robinson, James Fullerton. Rang & Dale's Pharmacology. 2023. 10th Ed.
Craig W. Stevens. Brenner and Stevens Pharmacology. 2022. 6th Ed. https://www.clinicalkey.com/#!/browse/book/3-s2.0-C2019001014X





Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumları,
Sunumlar,
Laboratuvar uygulamaları (Mikrobiyoloji ve Parazitoloji)
Kliniğe giriş uygulamaları (Deri bilimsel öykü ve fizik muayene, Eklem muayenesi)
Mesleksel beceriler uygulamaları (sütur atma),
Küçük grup çalışmaları (KGÇ),
Alan çalışmaları,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ÖBD Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (%80)
2 PDÖ PDÖ Not Ortalamaları (%10)
3 ÖÇM Özel Çalışma Modülleri (%10)


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yıl içi başarı notu (YBN) ÖBD'lerden alınan not ortalamasının %80'i ve PDÖ notu ortalamalarının %10'u ve ÖÇM notunun %10'u olmak üzere 100 üzerinden hesaplanır.

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 60 (altmış) olarak belirlenmiştir.

Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) ortalamasının en az 50 (elli) puan olması gerekmektedir.

DÖNEM 3 için başarı değerlendirme puanı aşağıda belirtilen sınavların oranları baz alınarak hesaplanmaktadır.

ÖĞRENCİ BAŞARI DEĞERLENDİRMESİ (ÖBD) %80

PROBLEME DAYALI ÖĞRENME (PDÖ) %10

ÖZEL ÇALIŞMA MODÜLLERİ (ÖÇM) %10

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Blok Başkanı: Prof. Dr. Sevgi Akarsu
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dermatoloji Anabilim Dalı
Telefon: +90(232) 412 38 57-412 38 51
e-posta: sevgi.akarsu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 50 1 50
Uygulama 5 2 10
Kliniğe giriş uygulaması 2 4 8
PDÖ Oturumu 4 3 12
Mesleksel beceriler uygulaması 1 2 2
PDÖ/sunum öncesi-sonrası haftalık çalışma 5 15 75
Blok sonu sınavına hazırlık 1 50 50
Blok sonu sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20PK.21PK.22PK.23
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555
ÖK.7555553355
ÖK.85555555544