DERS ADI

: Nöroloji-Psikiyatri 301

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBL 3505 Nöroloji-Psikiyatri 301 ZORUNLU 0 0 0 12

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SERAP KONAKCI

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sinir sistemi hastalıkları ile çocukluk ve yetişkinlikte ortaya çıkan ruhsal bozukluklarında koruyucu sağlık, tanı ve tedavi ilkelerinin kavranmasını sağlamaktır.
  

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nörolojik muayene yapabilme
2   İnmede etyopatogenezi açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
3   Periferik sinir sistemi tutuluşunun etyopatogenezi açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
4   Başağrısı ve baş dönmesine ait etyopatogenezi açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
5   Epilepsi ve epileptik sendromları sınıflandırabilme, nöbet geçiren bir hastada nöbetin anatomik lokalizasyonunu belirleyebilme, klinik özellikleriyle ayırt edebilme, kullanılan ilaçları sınıflandırabilme, acil tedaviyi planlayabilme
6   Sık görülen nörolojik hastalıkların (demans, hareket bozuklukları, motor nöron hastalıkları, uyku bozuklukları,kas hastalıkları, kas sinir kavşağı hastalıkları, Multiple Skleroz gibi) ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini açıklayabilme
7   Psikiyatrik muayenenin temel ilkelerini tanımlayabilme
8   Gerçeği değerlendirme bozukluğu, duygudurum bozukluğu ve anksiyete bozukluklarında ayırıcı tanıyı tartışabilme, klinik, etiyolojik ve epidemiyolojik özellikleri tanımlayabilme, farmakolojik tedavileri planlayabilme, psikoterapi türlerini tanımlayabilme
9   Psikiyatrik bozukluğu olan hasta yakınları ile uygun işbirliği yapabilme
10   Çocuk ve ergende ruhsal değerlendirmede temel ilkeleri tanımlayabilme ; çocuk, ergen ve ailesi ile etkileşimde uygun iletişim kurabilme ve etik yaklaşım gösterebilme
11   Çocukluk ve ergenlikte sık görülen psikiyatrik hastalıkların (Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, İletişim Bozuklukları, Anksiyete Bozukluklar ve Nöropsikiyatrik sorunlar) ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Felç 
2 Baş ağrısı/Baş dönmesi 
3 Bilinç Kaybı/Bilinç Bulanıklığı 
4 Altına Kaçırma
5 Duygu Durum Bozuklukları 
6 Gerçeği Değerlendirmede Bozukluklar 
7 Anksiyete Bozuklukları 

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Comprehensive Textbook of Psychiatry. Sadock BJ, Sadock VA, 10. Basım, 2017
Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Orhan Öztürk, Aylin Uluşahin, 18. Baskı, 2023
Merritt's Neurology, (eds) Rowland LP, Pedley TA, 14. Baskı, 2021
Nöroloji e-ders kitabı, www.itfnoroloji.org

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Hasta başı teorik,
Sunum
Poliklinik çalışması,
Task tanıtım/tartışma oturumları
Olgu sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 KSN Kuramsal Sınav Notu (%5
2 NÖK NÖKS (%20)
3 TSS Task Sonu Süreç Değerlendirme (%25)
4 ABD Ara Başarı Değerlendirmesi (%5)


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin blok sonu başarı notu:
Task sonu süreç değerlendirme not ortalamasının %25' i,
NÖKS notunun %25' i,
Ara başarı değerlendirmesinin %0' ı
Kuramsal sınav notunun %50' si olmak üzere 100 (yüz) üzerinden hesaplanır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin sınava girebilmeleri için:
Teorik etkinliklerin en az %70' ine katılmış olmak,
Blok uygulamalarının ve/veya laboratuvar çalışmalarının en az %80' ine katılmış olmak gereklidir.
Bloğa ilişkin uygulama, laboratuvar ve benzeri yıl içi çalışmalarını, verilen süreler içinde yapmış olması gereklidir.
Bu şartların tümünü yerine getirmemiş olan öğrenci, o blok veya stajı tekrarlamak zorundadır.

Öğrencinin sınav sonuçlarının geçerli olabilmesi için:
Task sonu süreç değerlendirmede ilgili bloktaki task sayısının en az %70' inden 60 (altmış) ve üzeri not alınmalıdır. Aksi taktirde blok tekrar edilir.
Blok sonu notunun hesaplanabilmesi için; Task sonu değerlendirme ortalamasının 60 (altmış), NÖKS ve kuramsal değerlendirme notlarının her birinin, en az 55 (elli beş) olması gereklidir.
Bloktan başarılı olmak için, blok başarı notunun en az 60 (altmış) olması gerekir.

Öğrencinin blok sonu başarı notu:
Task sonu süreç değerlendirme not ortalamasının %25' i,
NÖKS notunun %25' i,
Ara başarı değerlendirmesinin %0' ı
Kuramsal sınav notunun %50' si olmak üzere 100 (yüz) üzerinden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖĞRETİM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI ilgili maddelerine bakılmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Berna Binnur Akdede
binnur.kivircik@deu.edu.tr
232-4124158

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile görüşme planlanabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Poliklinik çalışması 40 2 80
Task tanıtımı/tartışması  8 2 16
Sunum  41 1 41
Hasta başı teorik  28 2 56
Hasta dosyası hazırlama  8 2 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 3 24
Task sonu değerlendirmeye hazırlık 8 2 16
Blok sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Bağımsız Çalışma 24 1 24
NÖKS  1 2 2
Blok Sonu sınavı  1 2 2
Task sonu süreç değerlendirme 8 1 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 301

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20PK.21PK.22PK.23
ÖK.15533111111111111111111
ÖK.255553533333334444333443
ÖK.355553533333334444333443
ÖK.455553533333334444333443
ÖK.55555353333334444333443
ÖK.655553533333334444333443
ÖK.7553351111111111111111
ÖK.855553533333334444333443
ÖK.955114555432435555333333
ÖK.1055553555433435555333433
ÖK.1155553555433334444333433