DERS ADI

: Pediatri 301

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PED 3406 Pediatri 301 ZORUNLU 0 0 0 14

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZLEM GİRAY BOZKAYA

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin öncelikle çocuk sağlığını koruyacak ve anne sütünün önemini bilerek sağlıklı beslenme, büyüme ve gelişmelerini sağlayacak, ayrıca çocuk hastalıklarını aciller ve sık görülenler başta olmak üzere tanıyıp, gerekli girişimlerini belirleyecek bilgi düzeyine ulaşmalarını sağlamak, bu bilgiyi çocuk ve ailesiyle etkin ve doğru bir iletişim kuracak şekilde kullanmayı ve sürekli öğrenmenin gerekliliği ile birikte doğru bilgiye ulaşma yollarını öğretmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuğu ailesi ve çevresiyle birlikte biyolojik, ruhsal ve toplumsal boyutlarıyla bütüncül olarak değerlendirebilme
2   Sağlıklı çocuk izleminin temel ilkelerini tartışabilme
3   Yenidoğan hastalıklarının etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
4   Pediatrik acil hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
5   Pediatrik endokrinolojik hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
6   Pediatrik romatolojik hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
7   Pediatrik kardiyolojik hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
8   Pediatrik hematolojik hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
9   Pediatrik nörolojik hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
10   Pediatrik onkolojik hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
11   Pediatrik nefrolojik hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
12   Pediatrik metabolik hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
13   Pediatrik gastrointestinal sistem ve beslenme ile ilişkili hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
14   Pediatrik enfeksiyon hastalıklarının etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
15   Pediatrik allerji/immunoloji/solunum ile ilişkili hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini tanımlayabilme
16   Pediatride genetik hastalıkların etyopatogenezinin açıklayabilme, fizik bakısını yapabilme, tanısal inceleme sonuçlarını değerlendirebilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Prodedötik 
2 Sağlıklı Çocuk İzlemi
3 Yenidoğanda Sarılık ve Sepsis
4 Öksürük/Solunum Sıkıntısı
5 Ödemli Çocuk
6 Kas İskelet Yakınmaları olan Çocuk
7 Puberte ve Pubertal Bozukluklar
8 Psikomotor geriliğe yaklaşım
9 Soluk Çocuk
10 Malnütrisyonlu Çocuk
11 Doğumsal Kalp Hastalığı
12 Acil Çocuğa Yaklaşım
13 Karında Kitlesi olan Çocuğa Yaklaşım
14 İnterdisipliner Pediatri (Çocuk cerrahisi AD, Çocuk Psikiyatrisi AD, Halk Sağlığı AD, Patoloji AD, Radyodiagnostik AD, Nükleer Tıp AD)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar 
1. Klinik ve poliklinik taskları çalışma rehberleri 
2. Nelson Textbook of Pediatrics (DEÜ kütüphaneden online erişim de mümkün);
https://www.clinicalkey.com/#!/browse/books/%7B%22firstchar%22:%22N%22%7D
 
Yardımcı kaynaklar 
Netter's Pediatrics, Second Edition (DEÜ kütüphaneden online erişim de mümkün);
https://www.clinicalkey.com/#!/browse/book/3-s2.0-C20180018940

Nelson Essentials of Pediatrics, Ninth Edition (DEÜ kütüphaneden online erişim de mümkün);
https://www.clinicalkey.com/#!/browse/book/3-s2.0-C20190012800

Olgu Sunumları İle Çocuk Hastalıkları, Editör: Salih Kavukçu,  İzmir Güven Kitabevi 2005 

Pediatrik Tanı ve Tedavide Pratik Yaklaşımlar. Kliegman RM, Greenbaum LA, Lye PS (eds). Çeviri editörü: Narlı N. Nobel Tıp Kitabevleri, 2007 

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler,
Saha çalışmaları,
Poliklinik uygulamaları,
Görev sonu tartışma oturumları,
Gece vardiyası,
Vaka çalışmaları
Hasta başı öğrenme
Sunum
Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 KSN Kuramsal Sınav Notu (%50)
2 NÖK NÖKS (%20)
3 TSS Task Sonu Süreç Değerlendirme (%25)
4 ABD Ara Başarı Değerlendirmesi (%5)


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Madde 25 bent 3
Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 60 (altmış) olarak belirlenmiştir.

DÖNEM 4 için başarı değerlendirme puanı aşağıda belirtilen sınavların oranları baz alınarak hesaplanmaktadır.
Kuramsal Sınav Notu (%50)
NÖKS değerlendirme sonucu (%25)
Task Sonu değerlendirme sonucu (%25)

Ek olarak öğrencinin başarılı olarak değerlendirilebilmesi için alınması gereken en düşük puanlar aşağıda belirtilmiştir:
TASK değerlendirme sonucu en az 60
NÖKS değerlendirme sonucu en az 55
Teorik sınav değerlendirme sonucu en az 55

Değerlendirme Kriteri

Daha sonraki yıllarda öğrenci başarısı yıllık olarak 100 puan üzerinden değerlendirilmiştir. Dönem geçme puanı 60 (altmış) olarak belirlenmiştir.
Dönem 4 için başarı değerlendirme puanı aşağıdaki sınavların oranlarına göre hesaplanır:
Teorik Sınav Notu (%50)
NÖKS değerlendirme sonucu (%25)
TASK değerlendirme notu (%25)
Ek olarak, öğrencinin başarılı sayılabilmesi için;
TASK değerlendirme notu minumum 60
NÖKS değerlendirme notu minumum 55 ve
Teorik sınav değerlendirme notu minumum 55 olmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr Özlem GİRAY BOZKAYA
Dokuz Eylül Üniversitesi, Tıp Fakültesi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları AD, Genetik BD

DEÜ Tıp Fakültesi, Çocuk Hastanesi, 2. kat, Genetik Polikliniği

Mail; ozlem.giray@deu.edu.tr, ozlemgirayy@gmail.com

Tel: 0 232 412 6122

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 97 1 97
Uygulama 22 1 22
Hasta başı teorik 13 1 13
Task tanıtımı/tartışması 16 1 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 12 60
Propedötik haftası 5 5 25
Hasta dosyası hazırlama 10 3 30
Blok sonu sınavına Hazırlık 1 60 60
NÖKS 1 1 1
Blok Sonu sınavı 1 2 2
Task Sonu Öğrenci Değerlendirme (TSÖD) 13 1 13
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 339

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20PK.21PK.22PK.23
ÖK.155555555555445544334444
ÖK.255555555555445544334444
ÖK.355555555555445544334444
ÖK.455555555555445544334444
ÖK.555555555555445544334444
ÖK.655555555555445544334444
ÖK.755555555555445544334444
ÖK.855555555555445544334444
ÖK.955555555555445544334444
ÖK.1055555555555445544334444
ÖK.1155555555555445544334444
ÖK.1255555555555445544334444
ÖK.1355555555555445544334444
ÖK.1455555555555445544334444
ÖK.1555555555555445544334444
ÖK.1655555555555445544334444