DERS ADI

: E- TİCARET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 4008 E- TİCARET ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

OSMAN DORUK

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Dersin temel amacı e-iş ve ticaret hakkında temel kavramların oluşturulmasıdır. Bu ders öğrencilerin firma-tüketici (B2C) ve firma-firma (B2B) e-iş pazarlarının araştırmasını sağlayacaktır. Ders öğrencileri pazarmacılar için çok geniş bir iş ağı olan dinamik e-iş çevresinde sürekli öğrenmeyi sağlayan geniş bir elektronik iş ağı ile tanıştırmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler; etik değerleri de göz önüne alarak internet, bilgi teknolojileri ve bunların iş hayatındaki kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olmalılar ve bunların tüketicilere, işletmelere, pazarlamacılara ve topluma olan fayda ve zararlarını açıklayabilmelidirler.
2   Öğrenciler, e-ticaret karakteristiklerini ve farklılıklarını belirleyebilmek için internet tüketicisi işletme ve tüketici pazarındaki davranışlarını anlayabilmelidirler
3   Öğrenciler, genel bir e-iş modeli oluşturabilmek için e-iş stratejisi ve planıyla ilgili kavramları belirleyebilmelidir
4   Öğrenciler, kendi e-iş ve ticaret planını takım halinde yazılı ve sözlü olarak sunmak için sorumluluk alabilmeli ve kısıtlamaları yönetebilmelidir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 E-İş ve Ticarete Giriş
2 E-İş Çevresi, E-İş ve E-Ticaretin Uluslararası Yapısı
3 Küresel Pazarlar için E-İş Stratejisi
4 E-İş Faaliyetleri: Etkinliği Arttırma, Maliyetleri Azaltma ve Gelir Elde Etme
5 E-pazaryerlerinin Uluslararası işletmecilikdeki Rolü
6 Web Sitesi Tasarımı ve Yerelleştirme
7 Ara Sınav - Web Sitesi Tasarımı ve Yerelleştirme
8 Ara Sınav - Uygulama Haftası
9 Uygulama Haftası
10 Mobil Teknolojiler ve Küresel E-İş ve E-Ticaretteki Etkisi
11 E-İş İletişimi (B2B iş ve B2C tüketici pazarı)
12 Performans Ölçütleri
13 Örnek olay incelemesi
14 Örnek olay incelemesi
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Laudon, K.C. & Traver C.G. (2015) E-Commerce Business Technology Society, USA: Pearson Education
E-ticaret blogları ve web kaynakları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogu.kayiskan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555333555
ÖK.2555333555
ÖK.3555333555
ÖK.4555333555