DERS ADI

: DOĞAL KORUMA ALANLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİY 4107 DOĞAL KORUMA ALANLARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Biyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji

Dersin Amacı

Türler çeşitleri ve oluşturdukları topluluklar yaşamları sürdürdükleri ortamdan soyutlanamazlar. İnsan kaynaklı kirleticiler nedeniyle hızla bozulan habitatları korumak için özellikle henüz doğallığı bozulmamış alanların kontrol altına alınmasını hedefleyen bu koruma alanlarının, hangi statü ile korunduklarını ve nasıl yönetilmeleri gerektiği açıklamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler resmi statü ile korunan alanların nereler olduğunu bilirler.
2   Öğrenciler bu korunan alanlar üzerindeki biyolojik çeşitlilik durumlarını yorumlayabilirler.
3   Öğrenciler bu alanlardaki ideal yönetim ve koruma tedbirlerini bilirler
4   Öğrenciler uluslararası anlaşmalara göre bu koruma alanları hakkında Türkiye'nin sorumluluklarını ifade edebilirler.
5   Öğrenciler doğal koruma alanlarındaki ve yakın çevrelerindeki sorunları tanımlayabilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyolojik Çeşitlilik Nedir ve Neden Önemlidir
2 Sürdürülebilir Kalkınma ve Biyolojik Çeşitlilik
3 Uluslararası Sorumluluklar
4 Ulusal Yaklaşımlar
5 Türkiye'nin Biyolojik Çeşitliliği
6 Genetik Çeşitlilik ve Tür Çeşitliliği
7 Ekosistemler; Orman Ekosistemleri,Step Ekosistemleri, Sulak Alan Ekosistemleri, Deniz ve Kıyı Ekosistemleri ve Dağ Ekosistemleri
8 Ara sınav
9 Biyolojik Güvenlik
10 Biyolojik Çeşitliliğe Yönelik Tehditler
11 Biyolojik Çeşitliliğin Korunması İçin Atılan Adımlar
12 Tür Koruma ve Alan Koruma
13 Türkiye de Koruma (in-situ) Alanları
14 Ex-situ Koruma, Politikalar, Kalkınma Planları, Stratejiler, Yasal ve Kurumsal Yapılanma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kocataş, A. (1994). Ekoloji ve Çevre Biyolojisi. Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 564 p.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

barbaros.cetin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1545355455
ÖK.255525455
ÖK.3554355
ÖK.455332255
ÖK.54554345