DERS ADI

: Özel Gereksinimli Yetişkinlere Yönelik Mesleki Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6041 Özel Gereksinimli Yetişkinlere Yönelik Mesleki Eğitim SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Özel Gereksinimli bireylerin yetişkinlik dönemi sosyal ve duygusal özelliklerini bilir, bu dönemde sağlanan kamusal hizmetleri bilir, yetişkinliğe geçiş değerlendirme ve planlamayı bilir,
toplumsal yaşama katılımları ve mesleki eğitim süreçlerini bilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yetişkinlik döneminin özelliklerini ve gereksinimlerini bilir.
2   Özel gereksinimli yetişkinlerin sosyal ve duygusal özelliklerini tanımlar
3   Yasal düzenlemeleri öğrenir
4   Kamusal hizmetleri öğrenir
5   Yetişkinliğe geçişi değerlendirir ve planlar
6   Toplumsal yaşama katılımların nasıl olacağını öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanımlar, Yasal durum, Uygulamalar
2 Yetişkinliğe geçiş süreci, ailenin durumu ve araştırmalar
3 Yetişkinliğe ve Mesleki eğitime geçiş stratejileri ve planlama
4 Yetişkinlik dönemi araştırmaları ve uygulamalar
5 Yetişkin Hizmetleri Sunanlar: Sivil toplum örgütleri
6 Yetişkin Hizmetleri Sunanlar: İş çevreleri
7 Mesleki Becerilerin kazandırılması
8 İstihdam edilebilirlik becerileri
9 Ara Sınav
10 Toplumsal yaşama hazırlanma ve aileden ayrılma
11 Meslek sahibi olma
12 Yaşam boyu eğitim, Sosyal güvenlik
13 Serbest zaman etkinlikleri, boş zaman etkinlikleri
14 Sağlıklı yaşam
15 Aileden sonra yaşam, yasal dayanaklar ve bakım kurumları
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Carpenter, B., Egerton, J., Brooks, T., Cockbill, B., Fotheringham, J., Bloom, T., ... & Thistlethwaite, J. (2015). Engaging Learners with Complex Learning Difficulties and Disabilities: A Resource Book for Teachers and Teaching Assistants. Routledge.
2. Lloyd, J. W., Kameenui, E. J., & Chard, D. J. (Eds.). (2014). Issues in educating students with disabilities. Routledge.
3. Harwell, J. M., & Jackson, R. W. (2014). The complete learning disabilities handbook: Ready-to-use strategies and activities for teaching students with learning disabilities. John Wiley & Sons.
4. Taylor, A. E. B. (2014). Diagnostic Assessment of Learning Disabilities in Childhood: Bridging the Gap Between Research and Practice. Springer Science & Business Media.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13435443334
ÖK.23444354445
ÖK.33453445533
ÖK.43433553344
ÖK.53445444435
ÖK.63452235323