Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Afet Yönetimi Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ZERRİN TOPRAK KARAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Afet Yönetimi Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı kökleri kaçınılmaz bir şekilde sosyal ve bireysel süreçlere uzanan afetlerin etkilerine ilişkin uygun analitik kavram ve yöntemleri anlamaktır. Sosyal ve bireysel düzeylerdeki değişimleri vurgular. Toplumsal ve beşeri süreçlere ilişkin analitik düşünme bilgi ve becerisi geliştirmeyi amaçlar. Afet ve acil durum yönetiminin sosyal ve psikolojik boyutları ile ilgili güncel araştırmaları inceler. Sosyal ve bireysel zarar görebilme ve dayanıklılığın sınırlarını belirlemeye çalışır. Afetlerin sosyal ve bireysel doğasını anlamada osyal zarar görebilme, sosyal dayanıklılık, bireysel uyumluluk kavramları gibi temel kavramları inceler. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bosher,L, 2007, Social and Institutional Elements of Disaster Vulnerability, Bethesda Academic Press.Phillips, B.D., Thomas, D., Fothergill, A., & Blinn-Pike, L. (Eds.). (2013). Social vulnerability to disasters (2nd ed.). Boca |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Katılımcılar sınıfa verilen okumaları hazırlayarak gelmelidirle |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|