DERS ADI

: TÜRK SİYASİ TARİHİNDE SEÇİLMİŞ KONULAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UIR 4205 TÜRK SİYASİ TARİHİNDE SEÇİLMİŞ KONULAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ İLKİM ÖZDİKMENLİ ÇELİKOĞLU

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere modernleşme, demokratikleşme ve demokrasinin sağlamlaşmasının da dahil olacağı Türk siyasetinde kendi seçecekleri konuları öğretmeyi amaçlamaktadır.
Bu konuların içine öğrencilerin isteklerine göre çok partili hayata geçiş, 1970'lerin olaylı yılları, askeri darbeler, siyasi İslam ve Kürt milliyetçiliğindeki artış, Türk milliyetçiliği ve muhafazakarlığı, yeni anayasa yazma çabaları ve günümüzdeki davalar dahil olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'deki demokratikleşme ve demokrasinin sağlamlaşması konusunu anlamak.
2   Öğrencilerin kendi seçecekleri Türk siyaseti konularında derinlemesine bilgiye sahip olmaları.
3   Türkiye'deki demokrasinin yerleşmesini destekleyen ve engelleyen faktörlere odaklanmak.
4   Türk siyasetindeki bir konuyu incelemek için bir araştırma ödevi tasarlamak ve yazmak.
5   Bireysel olarak veya bir grup içersinde etkin olarak çalışmak.
6   Sunum yapılmasında iletişim becerileri sergilemek.
7   Dönem ödevi yazılmasında analitik beceri sergilenmek.
8   Kütüphane ve internet kaynaklarını kullanma becerisini elde etmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve derste işlenecek konuların seçilmesi
2 Türkiye'de Modernleşme
3 Demokratikleşme: Çok partli Hayata Geçiş ve Demokrat Parti Dönemi
4 Demokrasiden geriye Dönüş: 1960 Darbesi ve 12 Mart Muhtırası
5 Demokratikleşme: 1970'lerin Olaylı Yılları
6 Demokrasiden geriye Dönüş: 1980 Darbesi
7 Demokrasinin yerleşmesine karşı tehditler: Konular öğrenciler tarafından belirlenecektir.
8 Demokrasinin yerleşmesine karşı tehditler: Konular öğrenciler tarafından belirlenecektir.
9 Demokrasinin yerleşmesine karşı tehditler: Konular öğrenciler tarafından belirlenecektir.
10 Demokrasinin yerleşmesine karşı tehditler: Konular öğrenciler tarafından belirlenecektir.
11 Demokrasinin yerleşmesine karşı tehditler: Konular öğrenciler tarafından belirlenecektir.
12 Demokrasinin yerleşmesine karşı tehditler: Konular öğrenciler tarafından belirlenecektir.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitaplar ve makaleler öğrencilerin seçeceği konulara göre belirlenecektir. Muhtemel bazı kaynaklar şunlardır:

1. Erik Jan Zürcher, Turkey: A Modern History, New York: I.B. Tauris, 1993.
2. William Hale, Turkish Politics and the Military, London: Routledge, 1994.
3. Umit Cizre eds., Islamic and Secular Politics in , The Making of the Justice and Development Party, New York and London: Routledge, 2008.
3. Muge Aknur eds., Democratic Consolidation in Turkey, Boca Raton, Florida: Universal Publishers, 2012.
4. Pek çok kitap ve makale seçilecek konulara göre belirlenecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı ve Türk siyaseti ile ilgili belgeseller izlemek
2. Birinci Sunum
3. Dönem ödevi ve sunumu
4. Dersteki tartışmalara kataılım ve grup sunumları
5. Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 SUN SUNUM
4 DKT DERSE KATILIM
5 YYS YARIYIL SONU SINAVI
6 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + ODV * 0.25 + SUN * 0.15 +DKT * 0.20 + YYS * 0.20
7 BUT BÜTÜNLEME NOTU
8 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.25 + SUN * 0.15 + DKT * 0.20 + BUT * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vizeye kadar öğrenciler bir sunum yapacaktır. Vize sonrası hem araştırma ödevi yazacaklar hem de o ödevin sunumunu yapacaklardır.
Öğrencilerin her derse o haftanın okumalarını yaparak gelmeleri beklenmektedir. Derse katılım notlarının yüzde 20'sini oluşturmaktadır.
Ayrıca öğrenciler sınavlarda diğer öğrencilerin sunumlarından da sorumludurlar.

Değerlendirme Kriteri

1. Türkiye'deki demokratikleşme ve demokrasinin yerleştirilmesi konularını anlamak.
2. Öğrencilerin Türk Siyaseti ile ilgili seçtikleri konuyu derinlemesine analiz etmeleri
3. Türk Siyasetinde seçtikleri konuyu bireysel veya grup halinde incelemeleri.
4. Sunumlarda iletişim becerilerini sergilemek.
5. Ödev yazılmasında analitik becerilerini sergilemek.
6. Kütüphane ve inernet kaynaklarını kullanabilme becerisi elde etmek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse en az yüzde 70 katılım zorunludur. Deslerde yoklama alınacaktır.
2. Her türlü intihal girişimi disiplin cezası ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrenciler derse hazırlık gelmek durumundadırlar.
4. Öğrenciler dersteki tartışmalara ve grup sunumlarına katılmak zorundadırlar. (Dersın yüzde 20 notu katılıma ayrılmıştır)

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Birinci Sunumu Hazırlama 1 10 10
Dönem Ödevi Hazırlama 1 25 25
İkinci Sunumu Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.64
ÖK.75
ÖK.84