DERS ADI

: Tarihi Yapılarda Müze Çözümlemeleri ve Yerel Müzeler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 7029 Tarihi Yapılarda Müze Çözümlemeleri ve Yerel Müzeler SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Müzecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ELİF KESER KAYAALP

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Günümüze kısmen ya da tamamen sağlam ulaşmış tarihi yapıların bazıları bugün müze olarak kullanılmaktadır. Bu durum, çoğunlukla yapıların korunmasına yardımcı olmaktadır. ancak bazı durumlarda koruma ilkelerine uymayan uygulamalar da yapılmaktadır. Bu ders iyi ve kötü örnekler üzerinden tarihi yapılarda müze çözümlemelerini tartışacaktır. Hem Türkiye den hem yurtdışından örnekler verilecektir. Türkiye de yerel müzeler genellikle
bulundukları şehirdeki tarihi bir yapıyı kullandıkları için bu dersin kapsamında yer alacaktır. Derste bu müzelerin işlevleri ve koleksiyonları üzerinde de durulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Korumacılıkla ilgili teorileri anlama
2   Tarihi yapı türlerini algılayabilme
3   Müzeye dönüşüm süreçlerini değerlendirebilme
4   Müze-tarihi mekan ilişkisini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihi Çevreyi Anlamak
2 Koruma Stratejileri
3 Müzeye dönüştürülen Tarihi Yapılar_ Türkiye den Örnekler
4 Müzeye dönüştürülen Tarihi Yapılar_ Türkiye den Örnekler
5 Müzeye dönüştürülen Tarihi Yapılar_ Sorunlar
6 Müzeye dönüştürülen Tarihi Yapılar_ Yurtdışından Örnekler
7 Müzeye dönüştürülen Tarihi Yapılar_ Yurtdışından Örnekler
8 Ara Sınav
9 Yerel Müzeler
10 Tarihi Yapıların Yerel Müzeler olarak kullanımı
11 Yerel Müzelerde tasarım ve sergileme
12 Yerel Müzelerde koleksiyon
13 Değerlendirme
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alexander,E., M. Alexander; Museums in motion: an introduction to the history and
functions of museums. Rowman & Littlefield, 2008.
Munoz-Vinas, S., Contemporary Theory of Conservation, 2004
Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küreselleşme ve Yerelleşme. (2000) Tarih Vakfı: İstanbul.
Özdoğan, M. (2001) Türk Arkeolojisinin Sorunları ve Koruma Politikaları [Problems
of Turkish archaeology and the conservation policies]. Istanbul: Arkeoloji ve
Sanat Yayınları.
Silverman, Lois H. (2010) The Social Work of Museums. Routledge: New York and London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve
ödevlerle değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif_keser@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 40 120
Sunum Hazırlama 3 20 60
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 255

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13455
ÖK.2544454
ÖK.344554
ÖK.4354454