DERS ADI

: Yakınçağ Osmanlı Diplomasisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5053 Yakınçağ Osmanlı Diplomasisi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BİLGİN ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yakınçağ Osmanlı Diplomasisinin temel özelliklerini, modernleşme sürecinde kurumsal açıdan Hariciyenin ortaya çıkışı ve Osmanlı dış politikasında meydana gelen değişimleri, karşı karşıya kalınan temel sorunları ve bu sorunların çözüm süreçlerini sonuçları ile birlikte değerlendirmek ve Cumhuriyete miras kalan birikimi ortaya koymaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yakınçağ Osmanlı Diplomasisinin kapsamı ve kaynaklarını açıklayabilir
2   Osmanlı Devleti nin karşı karşıya kaldığı uluslar arası sorunlarını sıralayabilir.
3   Osmanlı Dış Politikasının temel özelliklerini değerlendirebilir.
4   Avrupa Diplomasisindeki değişimleri yorumlayabilir.
5   Osmanlı Modernleşmesinin Diplomasiye yansımalarını analiz edebilir.
6   Döneme ilişkin kaynakları da kullanarak sunum ile değerlendirme yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yakınçağ Osmanlı Diplomasisinin Kapsamı
2 Klasik Dönemde Osmanlı Diplomasisi
3 Denge Politikasi
4 Modern Osmanlı Diplomasisinin Doğuşu
5 Doğu Sorunu
6 Avrupa Uyumu ve Osmanlı Diplomasisi
7 Tanzimat Dönemi Osmanlı Dış Politikası
8 Vize
9 II.Abdülhamit Dönemi Dış Politikası
10 Meşrutiyet Dönemi Dış Politikası
11 I.Dünya Savaşı nda Osmanlı Diplomasisi
12 Sunum
13 Sunum
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

F.Armaoğlu, 19.Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789-1914), Alkım Yayınları, 4. baskı 2007
İ.Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları
İ. Ortaylı, Osmanlı İmparatorluğu nda Alman Nüfuzu, İstanbul, İletişim, 2001
M. S. Anderson, Doğu Sorunu 1774-1923, YKY, İstanbul 2001
L. Carl Brown, İmparatorluk Mirası, İletişim Yayınları, İstanbul 2000
Richard C. Hall, Balkan Savaşları 1912-1913, Homer Kitabevi, İstanbul 2003
Hüner Tuncer, Osmanlı Devleti ve Büyük Güçler (1815-1878), Kaynak Yayınları, İstanbul 2009
Kemal Girgin, Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi Hariciye Tarihimiz, Ankara, TTK, 1994
Harold Nicholson, Diplomasi, İstanbul, Altın Yayınları, 1970
Temel İskit, Diplomasi Tarihi, Teorisi, Kurumları ve Uygulaması, 2.b., İstanbul, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2007

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, ödev, seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

tba

Değerlendirme Kriteri

1-3 ÖÇ- ara sınavda değerlendirilecektir.
1-5 ÖÇ-finalde değerlendirilecektir.
6 ÖÇ sunumda değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

tba

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilgin.celik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.143
ÖK.244444443
ÖK.343
ÖK.443
ÖK.543
ÖK.643