DERS ADI

: Duygudurum Bozuklukları ve Psikoterapi Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6063 Duygudurum Bozuklukları ve Psikoterapi Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Psikoterapi tekniklerini ve tekniklerin etkili uygulanmasını duygudurum bozuklukları ekseninde tanımak ve anlamak; uygulama becerileri için gerekli kuramsal ve uygulama zeminini zenginleştirmek ve pekiştirmek. Tekniklerin, kuramsal yaklaşım ve uygulama özellikleri göz önüne alınarak birer beceri haline nasıl dönüştürüleceğini ve psikoterapi ortamında nasıl hayata geçirileceğini tartışmak. Vaka örnekleri üzerinden sanal alıştırma ve uygulamalar yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Duygudurum bozukluklarında, psikoterapi tekniklerinin benzerliklerini ve farklılıklarını tanıyabilme.
2   Duygudurum bozukluklarında, teknikleri kavramsal çerçeve içinde belirtebilme.
3   Duygudurum bozukluklarında, tekniklerin uygulanmasını kuramsal yaklaşımla bağdaştırabilme.
4   Duygudurum bozukluklarına uygun teknikleri diğer teknikler arasından seçebilme.
5   Duygudurum bozukluklarında, tekniklere uygun formulasyon geliştirebilme
6   Duygudurum bozukluklarında, tekniklere uygun bilişsel yeniden yapılandırma tasarlayabilme.
7   Duygudurum bozukluklarında, tekniklerden yararlanarak genel müdahale programı oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Duygudurum bozuklarının temel kavramsal çerçevesi McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:1, sf: 7-31
2 Duygudurum bozuklarında bilişsel-davranışçı psikoterapi yaklaşımı-I: Çıkış kaynağı ve güncel empirik durum Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford Bölüm: 2, sf: 27-44
3 Duygudurum bozuklarında bilişsel-davranışçı psikoterapi yaklaşımı-II: Terapi etkililiği Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford Bölüm: 3, sf: 45-62
4 Çevresel etki-bilişsel süreçler-davranış döngüsü-I: Duygudurum bozuklarında bilişsel altyapı McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:2, sf: 37-72
5 Çevresel etki-bilişsel süreçler-davranış döngüsü-II: Duygudurum bozuklarında duygusal altyapı McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:2, sf: 76-84
6 Duygudurum bozuklarında bilişsel işlemler-duygusal izlemler döngüsü Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford Bölüm: 6, sf: 116-139
7 Duygudurum bozuklarında kaynak motivasyonlar ve kaynak ilintiler Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford Bölüm: 6, sf: 116-139
8 Duygudurum bozukluklarında çevirme teknikleri: Doğrudan teknikler McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:4, sf: 88-128
9 Duygudurum bozukluklarında çevirme teknikleri: Dolaylı teknikler McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:5, sf: 132-156
10 Duygudurum bozukluklarında çevirme teknikleri: Nesnel teknikler McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:6, sf: 159-203
11 Duygudurum bozukluklarında algısal kayma: Temel süreçler McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:7, sf: 208-211
12 Duygudurum bozukluklarında algısal kayma: Bağlama McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:9, sf: 256-269
13 Duygudurum bozukluklarında algısal kayma: Bağlama McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:9, sf: 256-269
14 Duygudurum bozukluklarında yeniden yapılandırma McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:10, sf: 276-301

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton
Yardımcı kaynaklar:
- Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford
- Greenberger, D., & Padesky, C. A. (1995) Mind over Mood: Change how you feel by changing how you think. New York: Guilford
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Konu başlıklarına göre seçilmiş makaleler, kitap bölümleri, sunumlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

- Ders anlatımı
- Sunum
- Vaka tartışmaları
- Soru-cevap
- Sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Özellikle sunum ve tartışmalara aktif katılım beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ekrem.duzen@izmir.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 7 2 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.65555
ÖK.755