DERS ADI

: Fizyolojik Psikolojide İleri Çalışmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6126 Fizyolojik Psikolojide İleri Çalışmalar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DERYA DURUSU EMEK SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Ders davranışın altında yatan beyin mekanizmaları hakkında bilgi toplamak ve sonuçlar çıkarmak için kullanılan yöntemler ile bunların ardındaki rasyonele odaklanmıştır. Bu derste esas olarak davranıştan sorumlu beyin mekanizmalarının çalışılmasına yönelik olarak davranışsal sinirbilimin ilkelerinin incelenmesi yer almaktadır. Dersin ana yaklaşımı insan beyninin işlevsel bir çerçevede incelenmesine ilişkindir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zihinbeyin problemi üzerinde çeşitli kuramsal yaklaşımlar temelinde analizler yapabilecek,
2   Bilimsel yöntemin felsefi ve teknik özelliklerini tanımlayabilecek,
3   Beyin davranış ilişkisinin bilimsel çalışılmasına ilişkin metodolojiyi betimleyebilecek,
4   Beyin davranış ilişkisinin bilimsel çalışılmasına ilişkin metodolojiyi kullanabilecek,
5   Sinir sistemine ilişkin moleküler ve hücresel mekanizmaları tanımlayabilecek,
6   Sinirsel iletimde elektrokimyasal olayları betimleyebilecek,
7   İşitme, görme, hareket, gibi süreçlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaları tanımlayabilecek,
8   Duygu, ödül, bağımlılık gibi davranışsal görüngüleri nörofizyolojik yapılar temelinde açıklayabilecek,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilişsel Sinirbilime Giriş
2 Bilişsel Sinirbilimin Yöntemleri I
3 Bilişsel Sinirbilimin Yöntemleri II
4 Bilişsel Sinirbilimin Yöntemleri III
5 Dikkat ve Dikkat Kontrolü
6 Bellek: Çeşitleri ve Mekanizmalar
7 Emosyon
8 Sosyal Biliş
9 Yürütücü İşlevler
10 Karar Verme
11 Beyin ve Bilişin Gelişimi
12 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Purves D, LaBar KS, Platt ML, Woldorff M, Cabeza R, Huettel SA (2012). Principles of Cognitive Neuroscience (2nd Edition). Sinauer Associates is an imprint of Oxford University Press.
İlgili makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Final

Değerlendirme Kriteri

Bir vize ve bir final sınavı yapılacaktır. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

derya.emek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:45-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 2 6 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1444455
ÖK.2455554
ÖK.3455554
ÖK.4455444
ÖK.5555544
ÖK.6444444
ÖK.7554454
ÖK.8545454