DERS ADI

: Anksiyete Bozuklukları ve Psikoterapi Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6114 Anksiyete Bozuklukları ve Psikoterapi Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Psikoterapi tekniklerini ve tekniklerin etkili uygulanmasını anksiyete bozuklukları ekseninde tanımak ve anlamak; uygulama becerileri için gerekli kuramsal ve uygulama zeminini zenginleştirmek ve pekiştirmek. Tekniklerin, kuramsal yaklaşım ve uygulama özellikleri göz önüne alınarak birer beceri haline nasıl dönüştürüleceğini ve psikoterapi ortamında nasıl hayata geçirileceğini tartışmak. Vaka örnekleri üzerinden sanal alıştırma ve uygulamalar yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anksiyete bozukluklarında, psikoterapi tekniklerinin benzerliklerini ve farklılıklarını tanıyabilme.
2   Anksiyete bozukluklarında, teknikleri kavramsal çerçeve içinde belirtebilme.
3   Anksiyete bozukluklarında, tekniklerin uygulanmasını kuramsal yaklaşımla bağdaştırabilme.
4   Anksiyete bozukluklarına uygun teknikleri diğer teknikler arasından seçebilme.
5   Anksiyete bozukluklarında, tekniklere uygun formulasyon geliştirebilme
6   Anksiyete bozukluklarında, tekniklere uygun bilişsel yeniden yapılandırma tasarlayabilme
7   Anksiyete bozukluklarında, tekniklerden yararlanarak genel müdahale programı oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anksiyete bozuklarının temel kavramsal çerçevesi McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:1, sf: 7-31
2 Anksiyete bozuklarında bilişsel-davranışçı psikoterapi yaklaşımı-I: Çıkış kaynağı ve güncel empirik durum Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford Bölüm: 4, sf: 62-85
3 Anksiyete bozuklarında bilişsel-davranışçı psikoterapi yaklaşımı-II: Terapi etkililiği Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford Bölüm: 5, sf: 86-115
4 Çevresel etki-bilişsel süreçler-davranış döngüsü-I: Anksiyete bozuklarında bilişsel altyapı McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:2, sf: 37-72
5 Çevresel etki-bilişsel süreçler-davranış döngüsü-II: Anksiyete bozuklarında duygusal altyapı McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:2, sf: 76-84
6 Anksiyete bozuklarında bilişsel işlemler-duygusal izlemler döngüsü Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford Bölüm: 9, sf: 184-205
7 Anksiyete bozuklarında kaynak motivasyonlar ve kaynak ilintiler Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford Bölüm: 6, sf: 184-205
8 Anksiyete bozukluklarında çevirme teknikleri: Doğrudan teknikler McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:4, sf: 88-128
9 Anksiyete bozukluklarında çevirme teknikleri: Dolaylı teknikler McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:5, sf: 132-156
10 Anksiyete bozukluklarında çevirme teknikleri: Nesnel teknikler McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:6, sf: 159-203
11 Anksiyete bozukluklarında algısal kayma: Temel süreçler McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:7, sf: 208-211
12 Anksiyete bozukluklarında algısal kayma: Döndürme McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:8, sf: 217-249
13 Anksiyete bozukluklarında algısal kayma: Bağlama McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:9, sf: 256-269
14 Anksiyete bozukluklarında yeniden yapılandırma McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton Bölüm:10, sf: 276-301

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- McMullin, R. E. (2000). The New Handbook of Cognitive Therapy Techniques. New York: Norton
Yardımcı kaynaklar:
- Leahy, R. (2004). Contemporary Cognitive Therapy. New York: Guilford
- Greenberger, D., & Padesky, C. A. (1995) Mind over Mood: Change how you feel by changing how you think. New York: Guilford
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Konu başlıklarına göre seçilmiş makaleler, kitap bölümleri, sunumlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

- Ders anlatımı
- Sunum
- Vaka tartışmaları
- Soru-cevap
- Sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Ödev
3. Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Ödev/rapor, sunum ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulay.dirik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 20 20
Oturum'a Hazırlık 7 1 7
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15554
ÖK.25555
ÖK.354455
ÖK.455555
ÖK.55545
ÖK.6545
ÖK.75545