DERS ADI

: Üst-Bilişsel İşlevlerin Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6146 Üst-Bilişsel İşlevlerin Temelleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEREN HIDIROĞLU ONGUN

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Ders kapsamında üst-bilişin (metakognisyonun) tanımı ve değerlendirilmesi, üst-bilişsel kararların altında yatan bilişsel temeller, kendini izlemenin bilişsel sinirbilim açısından değerlendirilmesi, üst-biliş hakkındaki nöropsikiyatrik araştırmalar ve güncel araştırma bulguları üzerinde durulacaktır.

Dersin ana yaklaşımı, beynin üst-bilişsel işlevlerinin çağdaş bir çerçeve içerisinde incelenmesine ilişkindir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Üst-biliş alanındaki temel terim, kavram ve teorileri tanımlayabilecek,
2   2. Üst-bilişsel süreçlerin altında yatan temel mekanizmaları tanımlayabilecek,
3   3. Üst-bilişsel işlevlerin nöral temellerini ve beynin bu alandaki işlevlerini tanımlayabilecek,
4   4. Üst-biliş konusundaki başarısızlıkları tanımlayabilecek,
5   5. Üst-biliş alanında güncel konuları takip edebilecek ve yorumlayabilecek,
6   6. Bu alanda etkin bir biçimde araştırma önerisi sunabilecek ve bağımsız araştırma yapabilme becerisi edinecek,
7   7. Üst-biliş konularında, alandaki güncel tartışma ve araştırmalar çerçevesinde analitik ve kritik düşünebilme becerisi edinecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üst-biliş: Giriş Fleming and Frith (2014). The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
2 Üst-bilişin gelişimi Beran, Brandl, Perner and Proust (2012) Foundations of Metacognition. Oxford University Press
3 Üst-bilişel niceliksel yaklaşım Fleming and Frith (2014). The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
4 Üst-bilişel bilişimsel yaklaşım Fleming and Frith (2014). The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
5 Üst-bilişsel işlevlerin nöral temelleri Fleming and Frith (2014). The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
6 Üst-bilişsel işlevlerin nöral temelleri Fleming and Frith (2014). The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
7 Ödev
8 Üst-bilişsel işlevlerin nöral temelleri Fleming and Frith (2014). The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
9 Üst-bilişsel işlevlerin nöral temelleri Fleming and Frith (2014). The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
10 Ödev/Sunum
11 Üst-biliş ve diğer bilişsel işlevler
12 Üst-biliş alanında güncel araştırmalar
13 Üst-biliş alanında güncel araştırmalar
14 Üst-biliş ve nöropsikiyatrik hastalıklar Fleming and Frith (2014). The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
15 Üst-biliş ve nöropsikiyatrik hastalıklar Fleming and Frith (2014). The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. The Cognitive Neuroscience of Metacognition. Editors: Fleming, Stephen M., Frith, Christopher D. (Eds.) Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2014.
2. Metacognition and Cognitive Neuropsychology: Monitoring and Control Processes. Giuliana Mazzoni, Thomas O. Nelson. Psychology Press 2014.
3. Metacognition. John Dunlosky and Janet Metcalfe. SAGE Publications 2008.
4. Konuya ilişkin güncel makale listesi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum 1x2 (%60)
Final Sınavı 1 (%40)

Değerlendirme Kriteri

Bir final sınavı yapılacak ve biri sunum olmak üzere iki ödev istenecektir. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.hidiroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155544
ÖK.255544
ÖK.355544
ÖK.4555
ÖK.544555
ÖK.6555555
ÖK.7455555