DERS ADI

: Kültürlerarası İletişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOC 5027 Kültürlerarası İletişim SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kültür ve kültürel farklılık kavramlarını ve iletişim sürecinde kültürel farklılıkların rolünü tartışarak kültürlerarası iletişim sürecinde ortaya çıkabilecek sorunları ve çözüm yollarını araştırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küreselleşen dünyada kültürlerarası iletişimin önemini kavrar.
2   Kültürlerarası iletişim kuramları hakkında bilgi edinir.
3   Kültürlerarası iletişimi etkileyen unsurlar hakkında bilgi edinir.
4   Değişik toplumların farklılık gösteren kültürel değerlerini, göstergelerini örnekleyebilir.
5   Farklı kültürleri iletişim davranışları bakımından karşılaştırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Dersin Tanıtımı, Temel Kavramlar ve Kaynakça
2 Kültür ve Kültürle İlişkili Kavramlar
3 Toplumsal Yaşam ve iletişim
4 Biz ve Ötekiler
5 Kültürlerarası İletişimin Tanımı ve Önemi
6 Kültürlerarası iletişim kuramları: Enformasyon Sistemleri Kuramı
7 Kültürel Boyutlar Kuramı: Bireycilik, Kolektivizm, Güç Aralığı, Dişillik, Belirsizlikten Sakınma
8 Ara Sınav
9 Sözlü İletişim Biçimlerinde Farklılaşma
10 Sözsüz İletişim Biçimlerinde Farklılaşma
11 Çokkültürlülük
12 Kültürlerarası İletişimde Sorunlar ve Çözüm Önerileri
13 Kültürlerarası İletişimin Kullanım Alanları
14 Kültürlerarası İletişim Yeterliği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Uzunçarşılı Soydaş, Ayda (2010). Kültürlerarası İletişim (Farklı Kültürel Ortamlarda Çalışma ve İletişim, İstanbul: Parşömen Yayınları
Kartarı,Asker (2001). Farklılıklarla Yaşamak. Ankara: Ürün Yayınları
Kartarı,Asker(2013). Kültürlerarası İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Özyurt, Cevat (2002). Küreselleşme Sürecinde Kimlik ve Farklılaşma, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul
Bauman, Zygmunt (2010). Küreselleşme, İstanbul: Ayrıntı Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sınıfta öğretim üyesinin anlatımıyla yüz yüze işlenecektir. Öğrenciler, derse aktif olarak katılıp gerekli tartışmalarda bulunacak ve sunum hazırlayacaklardır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 2-3: Vize ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Öğrenci tarafından hazırlanacak sunum ve sunum raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı -Çarşamba 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 10 120
Kitap Okuma 8 5 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.144
ÖK.24554
ÖK.345
ÖK.444
ÖK.543