DERS ADI

: Karahanlı Türkçesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 3001 Karahanlı Türkçesi ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Dersin amacı, Türk Dilinin tarihsel dönemleri içerisinde önemli bir yere sahip olan Karahanlı Türkçesi döneminin metinlerini okuma, anlamlandırma ve gramer yapılarını inceleme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karahanlı Türkçesi döneminin tarihsel süreçte yerinin belirlenmesi.
2   Dönemin eser ve şahsiyetleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3   Karahanlı Türkçesinin dil özelliklerini kavramak.
4   Öğrenilen dil özelliklerinin metinler üzerinde uygulayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karahanlı Türkçesi dönemi
2 Karahanlı Türkçesi metinleri ve şahsiyetler hakkında bilgi.
3 Karahanlı Türkçesi dil özellikleri hakkında bilgi.
4 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.
5 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.
6 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.
7 Ara Sınav
8 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.
9 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.
10 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.
11 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.
12 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.
13 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.
14 Kutadgu Bilig: okuma ve gramer incelemesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ATA, Aysu (2002), Harezm Altın Ordu Türkçesi, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi:36, İstanbul.
necmettin hacıeminboğlu karahanlı türkçesi grameri
ARAT, Reşid Rahmeti (1999), Kutadgu Bilig I Metin, TDK yay., Ankara.
ARAT, Reşid Rahmeti (1979), Kutadgu Bilig III İndeks, (Haz. Kemal Eraslan, Osman F. Sertkaya, Nuri Yüce), TKAE Yay., İstanbul.
ATA, Aysu (1998), Nehcü l-Fer d s, Uştmahlarnıng Açuk Yolı Cennetlerin Açık Yolu III Dizin-Sözlük, TDK Yay., Ankara.
ATALAY, Besim (1998), Divanü Lûgat-it-Türk Tercümesi I-III, Dizini (Endeks) IV, TDK Yay. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüzyüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 10 2 20
Final Sınavına Hazırlık 10 3 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1253512135311
ÖK.2152511124221
ÖK.3151512115321
ÖK.4151411114211