DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatında Mizah ve Hiciv

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2046 Yeni Türk Edebiyatında Mizah ve Hiciv SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Türk mizah anlayışı söze dayalıdır. Hem konuşma dilinde hem de edebi metinlerde kendini gösterir. Bu derste, edebi metinlerde yer alan mizahın incelemesi yapılarak mizahın Türk edebiyatındaki yeri tespit edilecektir. Bu esnada edebi metinlerden örnekler verilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, alanla ilgili malzemeyi kütüphaneden veya arşivden toplayıp, bu malzemeyi ilmî metotlar ışığında tahlil edebilirler.
2   Bilgiyi kullanabilme/uygulayabilme, dönem içi ve dönem öncesiyle mukayeseli çalışmalar yapabilme. Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanma.
3   Öğrenci Yeni Türk Edebiyatının kaynakları hakkında edindiği bilgiyi alanla ilgili çalışmalarda kullanabilir.
4   Öğrenci, disiplin kısmını/edebiyatı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk edebiyatında mizah anlayışına genel bir bakış Rıfat Ilgaz ve Aziz Nesin'de mizah ve hiciv
2 Nükte, nekre, latife vb, mizah ve hiciv edebiyatı terimleri Hüseyin Rahmi ve Ahmet Rasim'de mizah
3 Türk mizah ve hiciv anlayışının temel özellikleri Final
4 Mizahî metinlerin gruplandırılışı
5 Mizahi eserlerden örnek metinler
6 Şiirde mizah ve hiciv
7 Neyzen Tevfik'te mizah ve hiciv
8 Ara Sınav Haftası
9 Faruk Nafiz ve Orhan Veli'de mizah ve hiciv
10 Salah Birsel ve Özdemir Asaf'ta mizah ve hiciv
11 Muzaffer İzgü ve Metin Üstündağ'da mizah
12 Mizah hikayesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Hilmi Yücebaş, Hiciv ve Mizah Edebiyatı Antolojisi, İstanbul 2004. Kaya Bilgegil, Edebiyat Bilgi ve Teorileri, İstanbul 1989.
Tunca Kontantamer, Temmuzda Kar Satmak, Yayına Haz. Fatih Ülgen-Şerife Yalçınkaya, Ankara 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11113
ÖK.212133
ÖK.324313
ÖK.42121