DERS ADI

: Anlaşmazlık Çözümü ve Arabuluculuk

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3060 Anlaşmazlık Çözümü ve Arabuluculuk SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji
Sosyoloji (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere bir kişiler arası anlaşmazlık çözüm tekniği olarak arabuluculuk tekniğini ve becerisinin öğretilmesidir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası anlaşmazlıklar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Arabuluculuğun temellerinin anlaşılması
3   Arabuluculuk modellerinin ve teorik temellerinin anlaşılması
4   Bir anlaşmazlık çözüm stratejisi olarak arabuluculuğun anlaşılması
5   Arabuluculuk sürecinin anlaşılması
6   Arabuluculuğun kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde uygulanabilmesi
7   Anlaşma metni yazılabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiler arası anlaşmazlıklıkların doğasını anlama
2 Arabuluculuğun temelleri
3 Arabuluculuk modelleri ve teorik temelleri
4 Arabuluculuk modelleri ve teorik temelleri
5 Bir anlaşmazlık çözüm stratejisi olarak arabuluculuğu anlama
6 Arabuluculuk sürecini anlama
7 Arabuluculuğa hazırlık; arabuluculuğa başlangıç
8 Bilgi toplama ve sorgulama
9 Özel toplantı; arabuluculukta tarafsızlık; arabuluculukta güvenirlik
10 Arabuluculuğun kişiler arası anlaşmazlıklarda uygulanması
11 Arabuluculuk uygulamaları
12 Anlaşmanın yazılması
13 Kişiler arası anlaşmazlıkların doğasının anlaşılması
14 Genel Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks / Cole, Thomson Learning.
2. Beer, J. E. And Stief, E. (1997). The mediator s handbook. Canada:New Society Publishers.
3. Bush, A. B. R. ve Folger, P. J. (1994). The promise of mediation: Responding to conflict through empowerment and recognition. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
4. Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.
5. Moore, W. C. (1996). The mediation process: practical strategies for resolving conflict (2nd edit.). San Francisco: Jossey-Bass.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abbas.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavı 1 4 3
Final Sınavı 1 3 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133
ÖK.23433
ÖK.33444
ÖK.4333
ÖK.53443
ÖK.63
ÖK.73