DERS ADI

: Oryantalizm ve Garbiyatçılık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOS 3023 Oryantalizm ve Garbiyatçılık SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. YILDIZ AKPOLAT

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji
Sosyoloji (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu ders, Doğu-Batı çalışmaları kapsamında Doğu daki Garp ve Batı daki Şark imgesinin karşılaştırmalı analizine dayanmaktadır. Bu kapsamda ilk olarak Orta Doğu ile Avrupa arasındaki ilişkiler tarihsel-sosyolojik perspektifte incelenmektedir. Devamında ise Garbiyatçılık ve Şarkiyatçılık temel okumaları üzerinden karşılıklı tutum ve algılar ile bu algıların altında yatan nedenler irdelenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Doğu-Batı ilişkilerini, tarihsel-sosyoloji perspektifinde irdeleyebilmek
2   2. Doğu-Batı imgelerine karşılaştırmalı ve eleştirel bir perspektifle yaklaşabilmek
3   3. Doğu ve Batıya ilişkin imgelerin nedenleri hususunda bilgi sahibi olmak
4   4. Oryantalizm ve Garbiyatçılık konularında eleştiri ve sorgulamaya imkân sağlayacak bilgi birikimine sahip olmak
5   5. İlgili kuramlar temelinde sosyolojik analizler yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Avrupa ve Orta Doğu: Tarihsel-Sosyolojik Süreç I
3 Avrupa ve Orta Doğu: Tarihsel-Sosyolojik Süreç II
4 Avrupa ve Orta Doğu: Tarihsel-Sosyolojik Süreç III
5 Oryantalizm I
6 Oryantalizm II
7 Oryantalizm III
8 Garbiyatçılık I
9 Garbiyatçılık II
10 Garbiyatçılık III
11 Öğrenci Sunumları
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Cardini, Franco. Avrupa ve İslam. İstanbul: Literatür Yayıncılık, 2004.
Said, Edward W. Oryantalizm. İstanbul: İrfan Yayınevi, 1998.
Buruma, Ian ve Avishai Margalit. Garbiyatçılık. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, Sınıf içi tartışmalar, Grup ve/veya bireysel araştırma ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 UYG Uygulama
3 UYG Devam
4 FN Final
5 BNS BNS VZ * 0.30 + UYG * 0.20 + UYG * 0.10 + FN * 0.40
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + UYG * 0.20 + UYG * 0.10 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize ve final sınavlarında amaç öğrencinin hem bilgi hem de yorum ve analiz kabiliyetlerini ölçmektir. Derse katılım notu üzerinden, ders takibi ve haftalık okumaların yapılıp yapılmadığı değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Doğu-Batı ilişkilerinin tarihi geçmişini ve bu geçmişin bugünkü imgeler üzerindeki etkilerini anlayabilmek,
2. Oryantalist ve Garbiyatçı bakış açılarını mukayese edebilmek ve alternatif nedenleri konusunda bilgi sahibi olmak,
3. Bir grup ile veya bireysel olarak güncel örnek olay incelemesi üzerinden bilgi ve ders kazanımlarını pekiştirerek analiz yeteneği geliştirmek,
4. Sunum hazırlamak yoluyla araştırma yapmak ve analitik beceri sergilemek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az %70'ine katılma zorunluluğu vardır,
2. Derse ve tartışmalara aktif katılım için haftalık okumaların yapılması beklenmektedir,
3. Dönem sonu sunumlarının, bilimsel araştırma yöntemlerinin gerektirdiği asgari ölçütleri sağlaması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Önder Canveren ( onder.canveren@deu.edu.tr )

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145
ÖK.245343
ÖK.33544
ÖK.434445
ÖK.555