DERS ADI

: Antik Çağ Hidroloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKİ 5075 Antik Çağ Hidroloji SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ONUR GÜLBAY

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Antik Çağ içerisinde suyun kullanımı, taşınması, depolanması ve mimari yapılarda kullanımının araştırılması ile su mühendisliğinin gelişimini araştırılıp incelenmesi ve suyla ilişkili yapılar olan su kemeri, hamam, nymphaeum, latrina gibi yapıların çalışma ve sutaşıma prensiplerinin incelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antik Çağ sutaşıma sistemlerini kavrayabilme
2   Su kemeri, hamam, nymphaeum yapılarının çalışma prensiplerini anlayabilme
3   Roma döneminde kentlere nasıl suyun taşındığını ve planlandığını anlayabilme
4   Roma kamu lantrinalarının çalışma ve işletme prensiplerini anlayabilme
5   Suyla ilişkili kült alanı ve yapılarını tanımlayabilme
6   Roma dönemi özel konutlarda kullanılan su sistemlerini anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı, öğrencilerden istenen beceri biçimi ve kaynakçaların açıklanması
2 Antik Çağ Hidrolojisine Giriş
3 Suyla ilişkili tanrı ve tanrıçalar
4 Nymphaeum mimarisi ve kullanımı
5 Latrina mimarisi ve kullanımı
6 Değirmen mimarisi ve kullanımı
7 Su kemeri mimarisi ve kullanımı
8 Ara Sınav
9 Özel konutlarda su sistemleri
10 Kült alanlarında suyun kullanımı
11 Hamam mimarisi ve kullanımı
12 Roma Dönemi su kullanımıyla ilgili yasal düzenlemeler
13 Ödev Sunumu
14 Ödev Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Frontinus, Stratagems, Aqueducts of Rome.
Alkan, A. & Öziş, Ü. Su Mühendisliği Tarihi Açısından Çevlik Kanal ve Tünelleri, 1991.
Büyükyıldırım ,Galip., Antalya Bölgesi Tarihi Su Yapıları, 1994.
Gülbay, Onur., Western Anatolian Public Latrines, Cura Aquarum In Ephesus Volume 2, Proceedings Of The Twelfth International Congress On The History Of Water Management And Hydraulic Engineering İn The Mediterranean Region, Ephesus/Selçuk, Turkey, October 2-10, 2004 Peeters Leuven-Paris-Dudley, Ma 2006 (ÖAI).
Gülbay, Onur., Eskiçağ `da Tuvalet Kültürü, Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü Yayınları, İstanbul, 2003.
Yegül, Fikret.,, Antik Çağ da Hamamlar ve Yıkanma, 1994.
Brödner, E., Die Römischen Thermen und Das Antike Badewesen, Darmstadt, 2, 1983.
Abbasoğlu, H., Pamphylia Bölgesi Roma Devri Hamamları, Doçentlik Tezi, İstanbul, 16, 1982.
Carcopino,. Jerome/., Daily Life in Ancient Rome, 1991.
Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, 112, 1993.
Kretzschmer, F., Bilddökumente Römischer Technik, Düsseldorf, 33, 1964.
DeLaine, J., "Recent Research on Roman Baths", Journal of Roman Archeology, 1, 1988.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim
Sunum
Alan Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
Hazırlanan ödevle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

onur.gulbay@deu.edu.tr.
Tel: 02323018718

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı-Çarşamba: saat: 1-2

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Uygulama 3 6 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 20 20
Sınıf içi uygulamalar 10 2 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6555555