DERS ADI

: Analitik Arkeoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKİ 5002 Analitik Arkeoloji SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Arkeoloji disiplinindeki ön yargıları kırarak, neden sonuç ilişkilerini tarihsel süreçte tekrar sorgulatabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Analitik düşünebilmeli
2   Kavramları öğrenebilmeli
3   Arkeoloji alanına bu sistemi uygulayabilmeli

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Analitik düşünme
2 Analitik düşünme
3 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
4 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
5 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
6 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
7 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
8 Vize sınavı
9 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
10 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
11 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
12 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
13 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.
14 Seçilen konu üzerinde inceleme ve değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Allen, M. (2004). Smart Thinking: Skills for Critical Understanding and Writing. 2. Basım. Oxford University Press.
Browne, M. N. ve S. M. Keeley. (2009). Asking the Right Questions: A Guide to Critical Thinking. 9. Basım. Prentice Hall.
Moore, B. N. ve R. Parker. (2008). Critical Thinking. 9. Basım. McGraw-Hill.
Özdemir, O. (2008). Eleştirel Düşünme. Kriter Yayınları.
Sinnott-Armstrong, W. ve R. J. Fogelin. (2009). Understanding Arguments: An Introduction to Informal Logic. 8. Basım. Wadsworth.
Şahinel, S. (2002). Eleştirel Düşünme. Pagem A Yayıncılık.
Tittle, P. (2011). Critical Thinking: An Appeal to Reason. Routledge.
Walton, D. N. (1989). Informal Logic: A Handbook for Critical Argumentation. Cambridge University Press.
Wright, L. (2001). Critical Thinking: An Introduction to Analytical Reading and Reasoning. Oxford University Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum.
Tartışma.
Seminer.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize sınavı.
Final sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine devam etmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semih.guneri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555