DERS ADI

: Estetik ve Sanat Felsefesi Problemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 6036 Estetik ve Sanat Felsefesi Problemleri SEÇMELİ 3 0 0 11

Dersi Veren Birim

Felsefe Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. METİN BAL

Dersi Alan Birimler

Felsefe Doktora

Dersin Amacı

İzlenimcilik, Biçimcilik, Dışavurumculuk, Gerçeküstücülük, Kubizm, Futurizm ve Konstrüktivizm gibi çağdaş sanat akımları tarafından ortaya konulan tartışmalar hakkında felsefi bir anlayış geliştirmek ve sanat ve estetik hakkındaki geleneksel teorileri çağdaş düşünürlerin bakış açısından eleştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu ders sonunda öğrenciler sanat akımlarının gelişimini felsefi olarak kavrarlar.
2   Çağdaş sanat akımlarının altında yatan teorileri anlarlar,
3   Çağdaş sanat akımları tarafından öne sürülen problemleri öğrenir, ve bunlara ilişkin tartışmalar geliştirir, ve çıkarsanan çözümleri başkalarına aktarır.
4   Çağdaş zamanlarda geliştirilmiş sanat ve estetik hakkında yeni felsefi sorular ortaya koyar.
5   Geliştirdiği bu düşünceleri sağlam dayanaklar üzerine temellendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Formalizmin ostranenie kavramı
2 Lukács'ın estetiği
3 Lukács'ın estetiği
4 Post-endüstriyel çağda estetik
5 Post-endüstriyel çağda estetik
6 Adorno'nun özdeşlik estetiği
7 Vize sınavı
8 Jameson'un estetik düşüncesi
9 Jameson'un estetik düşüncesi
10 Marcuse ve estetik boyut
11 Marcuse ve estetik boyut
12 Benjamin ve estetik yaşam
13 Brecht ve epik tiyatro teorisi
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ameriks, Karl (2000) "The Cambridge Companion to German Idealism", edited, Cambridge: Cambridge University Press.
Burke, Edmund (MDCCLXIV) A Philosophical Enquiry into the Origin of the Sublime and Beautiful, London: R. and J. Dodsley.
Faden, Gerhard (1986) Der Schein der Kunst, Zu Heideggers Kritik der Ästhetik, Würzburg: Verlag Dr. Johannes Königshausen und Dr. Thomas Neumann.
Fenves, Peter (2003) Late Kant, Towards Another Law of The Earth, New York and London: Routledge.
Gagnebin, Murielle (2011) Psikanalitik Bir Estetik İçin, Çev. Simla Ongan, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Kant, Immanuel (2000) Critique of the Power of Judgment, tr. by Paul Guyer, Cambridge: Cambridge University Press.
Sartre, Jean-Paul (2001) The Psychology of Imagination, tr. and Indroduction by Mary Warnock, New York: Routledge.
Sartre, Jean-Paul (1970) Essays in Aesthetics, selected and tr. by Wade Baskin, New York: Boks for Libraries Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak Değerleme Yöntemleri ve İşyükü Hesaplaması bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı sunumda ve ara sınavında ÖÇ 1-3 değerlendirilecektir.
Öğrencinin hazırladığı ödevde, vize ve final sınavında ÖÇ 4-5 değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Sunumların önceden belirlenen tarihte yapılması, ödevlerin önceden belirlenen tarihlerde teslim edilmesi zorunludur.
2. Derslere %70 katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Felsefe Bölümü, Dokuz Eylül Üniversitesi,
Öğretim Üyeleri Binası, 3. Kat, Oda no: 328,Tınaztepe Yerleşkesi, PK: 35260 , İzmir Türkiye,
Tel: ++ 90 (232) 412 79 03 - Oda dahili no: 19411, Fax: ++ 90 (232) 453 90 93,
balmetin@gmail.com, metin.bal@deu.edu.tr
http://web.adu.edu.tr/user/mbal/index.html, www.metinbal.netne.net

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Final Sınavına Hazırlık 1 60 60
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 45 45
Kitap Okuma 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 279

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15445
ÖK.24
ÖK.3554
ÖK.453
ÖK.543453