DERS ADI

: TASARIM ELEŞTİRİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6048 TASARIM ELEŞTİRİSİ II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Dijital teknoloji aracılığıyla üretilen çalışmaların sanat ve tasarım kuramları çerçevesinde eleştirilip yorumlanması, iletişim üzerindeki etkisinin incelenerek, yeni önerilerin getirebilme ve uygulamalarını gerçekleştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımlar üzerinde bilimsel bilgiyle analizler yapabilme.
2   Sanatsal Tasarımlar üzerinde farklı okuma yöntemlerini karşılaştırmalı olarak gerçekleştirebilme
3   Tasarımsal bilgiyi, yazılı edebi metne çevirebilme
4   Sanatsal tasarımlarla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlara bilgisini; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5   Çağdaş tasarım eleştirilerini izleyebilme ve anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer / Tartışma
2 Seminer / Tartışma
3 Seminer / Tartışma
4 Seminer / Tartışma
5 Seminer / Tartışma
6 Seminer / Tartışma
7 Seminer / Tartışma
8 Seminer / Tartışma
9 Seminer / Tartışma
10 Seminer / Tartışma
11 Seminer / Tartışma
12 Seminer / Tartışma
13 Seminer / Tartışma
14 Seminer / Tartışma
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Ash, Jared; Gough, Maria; Toman, Jindrich and Witkovsky, Matthew S. (2011). Avant- Garde Art in Everyday Life: Early Twentieth-Century European Modernism. Chicago: Art Institute of Chicago
- Art In Amerıca
- Art Pres
-Raby, Fiona (2001). Design Noir: The Secret Life of Electronic Objects. Basel: Birkhäuser.
- Brandes, Uta (2009). Designtheorie und Designforschung (in German). Paderborn: Wilhelm Fink.
- Crazy ideas or creative probes : presenting critical artefacts to stakeholders to develop innovative product ideas". Proceedings of EAD07: Dancing with Disorder: Design, Discourse and Disaster. April 2007
--Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü-İmgelerin Toplumsal İşlevi, 2002
-W.M.T. Mitchell, Iconology: Image, Text, Ideology, Paradigma, 2005
-Beatrice Lenoir Sanat Yapıtı, YKY, 2003
-John Berger, Görme Biçimleri, Metis, 1986
-David Norman Rodowick, Reading The Figural or Philosophy After The New Media, 2001
-Malcolm Barnard, Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi
-Currie Gregory, Image And Mind. Cambridge: Cambridge University Pres, 1995
-Türkoğlu, Nurçay, Görü-yorum Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü, 2000
-Dempsey, Amy. Art in the Modern Era. Thomas and Hudson Ltd.: London, 2002
-Wands, Bruce Dijital Çağın Sanatı. Çev: Osman Akınhay, Akbank Kül. San. Yay. 2006
-Hal Foster, Rosalind Krauss, Y.Alain Bois, Art Since 1900
-Michel Frizot, A New History Of Photography, Könemann
-Baudrillard Jean,Tam Ekran,Ç:B.Gülmez,Y.K.Y,İst,1997
-Walter Benjamin,Pasajlar,Ç:A.Cemal,Y.K.Y,İst,2001
-Phil Slater,Frankfurt Okulu,Çev:A.Özden, Kabalcı Yayınevi,İstanbul,1998
-James Monaco, How To Read a Film: Technology: Image & Sound: Enhanced and Expanded, 2013,
Baudrillard J. (1997). Tam Ekran, (çev. B. Gülmez). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baudrillard J. (1998).Simülakrlar ve Simülasyon, (çev. O. Adanır). İzmir: D.E.Ü. Yayınları.
- Fischer Ernst,Sanatın Gerekliliği,Ç:C.Çapan,İmge Kitabevi,Ankara,1990
- Eagloton Terry,Estetiğin İdeolojisi,Ç:A.Çitil,Özne Yay.İst,1998
- Slater, Phil ,Frankfurt Okulu,Çev:A.Özden, Kabalcı Yayınevi,İstanbul,1998

Makaleler:
-Baudrillard Jean,İllüzyon, Yitirilen İllüzyon ve Estetik, Doğu-Batı Dergisi, Ç:O.Adanır,
Ankara, 2002
Rakuşan F.E.,Ultra Modern Çağda Sanata Bir Bağlantı,Felsefe Sanat ve Kültür Yay.,Sayı:19,
Ankara, 2002
- Yanılmayı tercih etmek , H.Bülent Kahraman,Radikal, 1 Ekim 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders seminerler üzerinden yürütülür.
Her ders seminerler doğrultusunda tartışmalar yapılır.
Akademik makale üretilmesi beklenir.
Güncel Tasarımlar eleştirel yöntemlerle değerlendirilir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.40 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine uymak ve dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Sadık Tumay
D.E.Ü Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü
02323016702
sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 09.30-10.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Seminer 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Sunum Hazırlama 1 25 25
Rapor Hazırlama 1 50 50
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14543545
ÖK.2453555
ÖK.3545453
ÖK.45454
ÖK.5453555455