DERS ADI

: SÜREÇ KOMPOZİSYONU VE İNFOGRAFİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6003 SÜREÇ KOMPOZİSYONU VE İNFOGRAFİK SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Yoğun içerikleri, metinleri ve bilgileri görünür kılacak bilgi görselleştirmeleri üzerine araştırmalar yapmak, örnekler üzerinden analiz metinleri yazmak ve yeni görseller oluşturabilmek dersin temel amaçlarıdır. Devam eden süreçlerin, birden fazla zaman diliminde gerçekleşen olayların, akıcı yapıların görsel kurguyla sunulması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim temelli uygulama alanlarına daha geniş bir çerçeveden bakabilmesi,
2   Senaryo temelli iletişim tasarımı hakkında bilgi sahibi olabilmesi,
3   Yoğun bir içeriği tasnifleyip kullanılır hale getirebilmesi,
4   Arayüz ve stratejik tasarım arasındaki uyumu yönetebilmesi,
5   Sürecin görselleştirilmesi aşamasında boyutlandırma ve konumlandırmayı yapabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Senaryo Temelli Tasarım - Örnekler (Seminer)
2 Süreç anlatan tasarımlara Giriş Müzeler, Sergilemeler (Seminer)
3 Proje 01: Kısa Süreçlerin Araştırılması ve Konu Seçimi (Seminer)
4 Proje 01: Bilgi Toplama ve Derleme (Seminer)
5 Proje 01: İçerik Görselleştirme Eskizleri
6 Proje 01: Sunuş Uyarlamaları ve Kritik
7 Proje 02: Uzun süreçlerin Tasarımı ve Konu Seçimi (Seminer)
8 Proje 02: Bilgi Toplama ve Derleme
9 Proje 02: Bilgi Toplama ve Derleme
10 Proje 02: İçerik ve Arayüz Senkronizasyonu (Seminer)
11 Proje 02: Senaryo İçeriği ve Eskizlemeler (Seminer)
12 Proje 02: Eskizlemeler ve Görsellerin İnşası (Seminer)
13 Proje 02: Mekan Üzerinde Yerleşim ve Arayüz Çalışması (Seminer)
14 Proje 02: Sunum Kritiği ve Son Düzeltmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Richard Saul Wurmann, Information Anxiety
What is Exhibition Design , Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger
Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte
Wayfinding and Signage Design, Chris Calori
Wayshowing, Per Mollerup
Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong
Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Geniş kapsamlı araştırmalar, detaylı çalışmalar, derinlemesine bilgi ve veri toplanması, zengin görsel çözüm önerileri ve doğru kurgulama, projenin başarılı sunumu temel kriterlerdendir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tugcan.guler@deu.edu.tr, tugcan.guler@gmail.com, 02324129168

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatlerinde ve Ders Sonrasında Elektronik Ortamda

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 4 20 80
Proje Hazırlama 5 6 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 222

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555435
ÖK.255455444
ÖK.3555445445
ÖK.44433
ÖK.54545445345