DERS ADI

: Gelişim Psikolojisi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 2016 Gelişim Psikolojisi II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ARZU ARAZ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı genç yetişkinlikten geç yetişkinlik dönemine, bireyin farklı gelişim alanlarında (örn. duygusal, bilişsel ve bedensel) meydana gelen değişimleri incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişim psikolojisinin temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Gelişim psikolojisinin temel yaklaşımları tanımlayabilmesi
3   Gelişimsel süreçlere ilişkin temel prensipleri özetleyebilmesi
4   Gelişim psikolojisinin psikolojinin diğer alt alanları ve ilintili diğer disiplinlerle ilişkisini açıklayabilmesi
5   Gelişim psikolojisinin psikolojinin diğer alt alanları ile benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırabilmesi
6   Gelişimsel süreçlerin bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal boyutlarıyla bütünsel olarak açıklanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yetişkinlikle ilgili temel kavram ve gelişim dönemleri
2 Yetişkinlikle ilgili temel kavram ve gelişim dönemleri
3 Yetişkinlikle ilgili temel kavram ve gelişim dönemleri
4 Yetişkinlik Psikolojisi Kuramları
5 Yetişkinlik Psikolojisi Kuramları
6 Yetişkinlik Psikolojisi Kuramları
7 Yetişkinlik Psikolojisi Kuramları
8 Ara Sınav
9 Yetişkinlik dönemlerindeki fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal gelişim
10 Yetişkinlik dönemlerindeki fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal gelişim
11 Yetişkinlik dönemlerindeki fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal gelişim
12 Yetişkinlik dönemlerindeki fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal gelişim
13 Yetişkinlik dönemlerindeki fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal gelişim
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Poole, D., Warren. A.,& Nunez, N. (2007) The Story of Human Development. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Onur, B. (2008). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm (8. Baskı). İmge Kitapevi Yayınlar, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

inci.boyacioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154545555
ÖK.254545555
ÖK.354545555
ÖK.454545555
ÖK.554545555
ÖK.654455555