DERS ADI

: Ana Konularıyla Kur'an

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLT 4017 Ana Konularıyla Kur'an ZORUNLU 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) (Uzaktan Öğretim)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUAMMER ERBAŞ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) (Uzaktan Öğretim)

Dersin Amacı

Kur'an-ı Kerim, kendilerini hidayete ulaştırma gayesiyle insanoğluna Hz. Peygamber aracılığıyla gönderilen son ilahi kitaptır. Bu gayenin doğru bir şekilde gerçekleşebilmesi için onun düzgün bir şekilde okunması, anlaşılması, açıklanması ve doğru bir şekilde hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bu da ancak Kur ân ın içeriği hakkında bilgi sahibi olmakla mümkündür. İşte bu kitapta Kur'ân'ın öncelikli olarak vurguladığı konulara ışık tutulmaya çalışılacaktır. Bu manada Kur ân kültürü oluşturmak temel hedefimiz arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'an'da Tanrı inancı ve bunun esasları
2   Kur'an'da Peygamber inancı ve peygamberler, peygamberlerin ortak yönleri
3   Kur'an'da geçen kutsal kitaplar ve bunların özelliklerinin tespit edilmesi
4   Kur''an'da meleklerin tanıtımı, melek inancının topluma yansıması
5   Kur'an'ın temel esaslarından âhiret inancının değerlendirilmesi
6   Kur'an'da ibadet anlayışı
7   Kur'an'ı anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kur'ân-ı Kerim'de Kur'ân
2 Kur'ân-ı Kerim'de Varlıklar
3 Kur'ân-ı Kerim'de Âlem
4 Kur'ân-ı Kerim'de Peygamberlik
5 Kur'ân-ı Kerim'de Vahiy Olgusu
6 Kur'ân-ı Kerim'de Allah
7 Kur'ân-ı Kerim'de İnsan
8 İslam Toplumunun Doğuşu ve Mekke-Medinedeki Durumu
9 Kur'ân-ı Kerim'de Aile
10 Kur'ân-ı Kerim'de Kötülük ve Şeytan
11 Kur'ân-ı Kerim'de Ölümden Sonraki Hayat
12 Kur'ân-ı Kerim'de Kıssalar
13 Kur'ân-ı Kerim'de Dinler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ömer Dumlu (ed), Ana Konularıyla Kur'an, Dokuz Eylül Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, İzmir, 2015.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Burada öğrencinin de katılımıyla bir ders yapılması düşünülmektedir. Bir bakıma aktif eğitim yöntemi uygulanmaktadır. Aslında hem klasik ve hem de aktif eğitim metoduyla dersler yapılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 FSB Finalsonu Başarı Notu VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme sonu başarı notu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Özellikle öğrencilerin yaptığı çalışmalarda içerik ve uygulamalara dikkat edilecektir. Konuyu nasıl temellendirildiği, nasıl gelişme ve sonuçlandırdığına bakılacak.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Objektif bir bakış açısıyla ve derinlemesine dersin işlenmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muammer.erbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Konu Hakkında Hazırlık 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 7 3 21
Final Sınavına Hazırlık 7 3 21
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.611
ÖK.711