DERS ADI

: İşitme Kayıplı Çocuklarda Rehabilitasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KBB 6042 İşitme Kayıplı Çocuklarda Rehabilitasyon SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Odyoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Odyoloji Doktora

Dersin Amacı

İşitme kayıplı çocukların tanı ve tedavisine yönelik bilgi ve deneyimi geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pediatrik odyolojiyle ilişkili konuların bilinmesi
2   Kalıcı işitme kayıplı çocukların rehabilitasyon gereksinimlerinin anlaşılması
3   İşitme kayıplı çocukların rehabilitasyon süreçleriyle ilişkili pratik ve teorik konulara yönelik bilgi düzeyini artırmak.
4   Konuyla ilişkili bilimsel literatürün eleştirel gözle değerlendirme ve analiz etme becerilerinin geliştirilmesi.
5   Hastayla ilgili toplanan tüm bilginin sentezlenebilmesi, kanıta dayalı yaklaşımla hasta için en uygun rehabilitasyon seçeneğinin belirlenmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşitme kayıplı çocukların eğitimi
2 Doğal işitsel-sözel yöntem
3 İşitme eğitimi
4 İpuçlu konuşma
5 Ses eğitim
6 Artikülasyon eğitim
7 Konuşma öğretimi
8 İşaret yöntemi
9 Total iletişim yöntemi
10 İki dil yöntem
11 Rehabilitatif hedefler
12 Rehabilitatif stratejiler
13 Genel değerlendirme
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007
2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.
3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II 2002
4) Çakır N. Otolaringoloji, Baş ve Boyun Cerrahisi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1996.
5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003.
6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004
7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente,
8) Educational Audiology Handbook, Johnson-Benson-Seaton
9) Scott-Brown s Adult Audiology, Sixth Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, pratik test uygulama seansları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV * 0.20 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Öğrenci Sunumları 10 1 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Vize Sınavına Hazırlık 3 3 9
Final Sınavına Hazırlık 3 3 9
Ödev Hazırlama 5 5 25
Sunum Hazırlama 5 5 25
Kitap Okuma 10 4 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 227

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.145455
ÖK.255555
ÖK.345555
ÖK.455
ÖK.555544