DERS ADI

: Descartes

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 2134 Descartes SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DOĞAN GÖÇMEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Rene Descartes'ın ahlak felsefesi genel hatlarıyla ve temel düşünceleriyle ele almak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Descartes'ın felsefi sisteminin üst uğrağını en üstün bilgelik olarak ahlak felsefesinin oluşturduğunu bilir.
2   Descartes'ın ahlak felsefine ilişkin temel ilkelerini öncelikli olarak Yöntem Üzerine Konuşmalar'da, Ruhun İhtirasları'nda ve prenses Elisabeth ile yazışmalarında geliştirdiğini bilir.
3   Descartes'ın ahlak felsefesinin neden ve hangi anlamda mutluluk felsefesinin bir biçimi olduğunu betimleyebilir.
4   Descartes'ın ihtiraslar kuramını ortaya koyabilir.
5   Descartes'ın irade ve arzu kuramını tartışabilir ve bunları Descartes'ın özgürlük kuramıyla ilişkilendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Descartes'ın ahlak felsefesine genel giriş.
2 Descartes'ın felsefe bilimler sistemi içinde ahlak felsefesinin yeri.
3 Descartes'ın Yöntem Üzerine Konuşma'da ahlak anlayışı.
4 Descartes'ın Yöntem Üzerine Konuşma'da ahlak anlayışı.
5 Descartes'ın Yöntem Üzerine Konuşma'da ahlak anlayışı.
6 Descartes'ın ihtiraslar kuramı.
7 Descartes'ın ihtiraslar kuramı.
8 Descartes'ın ihtiraslar kuramı.
9 Descartes'ın ihtiraslar kuramı.
10 Descartes'ın irade kavramı.
11 Descartes'ın irade kavramı.
12 Descartes'ın irade kavramı.
13 Descartes'ın arzu kavramı.
14 Descartes'ın arzu kavramı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Marshall, J., Descartes's Moral Philosophy, Cornell University Press, Ithaca, 1998.
2. Cottingham, J., Stoothoff, R., and Murdoch, D., The Philosophical Writings of Descartes, vol. 3, Cambridge University Press, Cambeidge, 1984.
3. Descartes, R., Metot Üzerine konuşma, çev. K. Sahir Sel, Sosyal Yayınları, İstanbul, 2010.
4. Descartes, R., Ruhun İhtirasları, çev. Mahmut Özdil, Sayfa Yayınları, İstanbul, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ve sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DK Derse Katılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + DK * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + DK * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize ve final sınavları.

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

At least 70% percent of the sessions have to be attended.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dogan.gocmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri saat 15.00 ile 17.00 arasında.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.144
ÖK.255443
ÖK.3355
ÖK.4444545
ÖK.5555555