DERS ADI

: Eski Yunanca I.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 3141 Eski Yunanca I. SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Eski Yunanca dilinin temel gramer yapısını anlamak ve bu dilde yazılmış basit ifadelerin çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, Eski Yunanca dili temel gramer bilgisine sahip olacaktır.
2   Eski Yunanca dili temel gramer bilgisini kullanabilecektir.
3   Eski Yunanca bilgisi ile basit ifadelerin çözümlemesi yapabilecektir.
4   Eski yunanca bilgisi ile Eski Yunan diliyle yazılmış basit metinleri kavrayabilecektir.
5   Eski yunanca bilgisi ile Eski Yunan diliyle yazılmış basit metinleri yorumlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Ders Hakkında Genel Bilgi.
2 Alfabe, Yazma alıştırması,Nefes İşaretler,Ton Vurgu.
3 Alfabe, Yazma alıştırması,Nefes İşaretler,Ton Vurgu.
4 Etken çatı şimdiki zaman ve şimdiki hikaye zaman Grekçe Gramer ve Syntaks adlı kitaptan syf 17-18 ödev
5 Ödevlerin cevaplandırılması. a gövdeli dişil isim çekimi. Edatlar eis, en,ek Grekçe Gramer ve Syntaks adlı kitaptan syf 20-21
6 Ödevlerin Cevaplandırılması. I. Quiz ! a gövdeli eril isim çekimi
7 Etken Çatı Gelecek Zaman, Aoristum zaman. Syf 23 teki alıştırma (Grekçe Gramer ve Syntaks).
8 o gövdeli eril isimler syf 25-26
9 Ara Sınav
10 os ile biten sıfatlar. Grekçe Gramer ve Syntaks adlı kitaptan syf 28
11 Artma. Sıfat gibi kullanılan ifadeler Grekçe Gramer ve Syntaks adlı kitaptan syf 30-31
12 II. Quiz Cümle ve Metin Çözümleme.
13 Cümle ve Metin Çözümleme
14 Cümle ve metin çözümleme Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Zafer Taşlıklıoğlu, Grekçe Gramer ve Syntaks, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi yayınları,1968.
Sema Sandalcı, Eski Yunanca Dilbilgisi ve Cümle Yapısı, Pencere yayınları, 2006.
Francis H. Fobes, Philosophical Greek An Introduction, The University of Chicago Press, Chicago, 1957.
A. E. Hillard, Elementary Greek Exercises, Duckworth Publish, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Metin çözümleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 Q1 1.Quiz
2 Q2 2.Quiz
3 VZ Vize
4 FN Final
5 BNS BNS Q1 * 0.10 + Q2 * 0.10 + VZ * 0.30 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu Q1 * 0.10 + Q2 * 0.10 + VZ * 0.30 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5: 2 quiz, 1 Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Belirsiz

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

petek.boyaci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13:30-14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 2 4
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.2435
ÖK.354354
ÖK.45545
ÖK.55535