DERS ADI

: Amerikan Entellektüel Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5059 Amerikan Entellektüel Tarihi I SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tarihî kaynaklara dayanarak, Amerika kıtasına ilk yerleşilen tarihten İç Savaşa kadar dönem içinde olan olayları anlamak ve bu dönem içindeki sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeleri entelektüel bir bağlamda değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dönemin temel dokümanlarını analiz edebilme;
2   Dönemin tarihsel, ekonomik, kültürel ve sosyal olayları hakkında bilgi sahibi olma;
3   Tarihsel verileri irdeleyerek eleştirel düşünme becerisini geliştirme;
4   Dokümandan yola çıkarak kanıtlanabilir gerçeklere ulaşma;
5   Bu dokümanların Amerikan Tarihini nasıl etkilediği ve şekillendirdiğini ortaya çıkarabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım Tanıtım
2 John Cotton: The Divine Right to Occupy the Land, 1630 Okuma ve Tartışma
3 John Winthrop: A Model of Christian Charity, 1630 Okuma ve Tartışma
4 Samuel Adams: The Rights of the Colonists, 1772 Okuma ve Tartışma
5 Thomas Paine: Common Sense, 1776 Okuma ve Tartışma
6 Thomas Jefferson: Declaration of Independence, 1776 Okuma ve Tartışma
7 James Madison: Federalists Papers #10, 1787-1788 Okuma ve Tartışma
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Crevecoeur: Letters from an American Farmer, 1782 Okuma ve Tartışma
10 Alexis de Tocqueville: Democracy in America, 1835 Okuma ve Tartışma
11 Emerson: Self-Reliance, 1844 Okuma ve Tartışma
12 Henry David Thoreau: Civil Disobedience, 1849 Okuma ve Tartışma
13 Frederick Douglas: My Bondage and My Freedom, 1855 Okuma ve Tartışma
14 Harrier Jacobs: Incidents in the Life of a Slave Girl,1861 Okuma ve Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
David A. Hollinger and Charles Capper, eds., The American Intellectual Tradition: Volume I: 1630-1865, Paperback, 2005.
Yardımcı kaynaklar:
William H. Goetzmann, Beyond the Revolution: A History of American Thought from Paine to Pragmatism, Basic Books, New York, 2009
Diğer ders materyalleri: Tüm materyalleri içerin bir paket öğrencilere dersin başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerin
* derse tüm okunacak materyali okuyarak gelmeleri;
* öğrenmeyi daha verimli kılmak amacıyla diğer öğrencilerle ortak çalışmaları;
* dersin çerçevesi içindeki tüm gereksinimlere zamanında yapmaları
beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerden
* hangi bilgiye gereksinimleri olduğuna karar vermeyi bilmeleri;
* verilen bilgiyi analiz edip değerlendirmeleri;
* kaynakları kullanarak bilgiye ulaşabilmeleri;
* MLA formatında bir makale yazmaları
beklenir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin
* konu ile ilgili materyali kavramaları;
* konu ile ilgili başlıkları kavradıklarını yazılı ve sözlü ispatlayabilmeleri
gerekir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Yönetmeliklere göre öğrencilerin %70 devam zorunluluğu vardır.
* Öğrencilerin sınıfa hazırlanmış olarak gelmeleri gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 104
E-posta: nuray.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 14 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.454
ÖK.55