DERS ADI

: İŞARET DİLİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÜOS 4010 İŞARET DİLİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Spor bilimleri öğrencilerinin, mezun olduktan sonra karşılaşması muhtemel engelli gruplardan biri olan işitme engelli birey ve hastalarla temel seviyede iletişim kurma ve bilgi aktarımını sağlama düzeyinde türk işaret dilinin temel kavram ve becerilerini öğrenmesi ve uygulayabilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   işitme engelinin ve türk işaret dilinin temel özelliklerini bilir
2   Türk işaret dilinde harflerin tanımı ve el ve parmak şekillerini bilir ve
3   Kendisi ile ilgili zamir ve tasvirleri kullanabilir, kendi özgeçmişini
4   Yakın çevre ve akraba tanımlarını bilir ve uygulamada doğru bir şekilde kullanır
5   İşaret dilinde sayı ile sayma, sayıları uygun şekilde üç boyutlu olarak
6   Temel meyve ve sebzeleri bilir, kendisi işaret dili içersinde kullanılır ve
7   Haftanın günlerini ve yılın aylarını işaret dilinde kullanmayı bilir ve konuşma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: İşitme-Konuşma-Engelilik
2 İşaret Dili
3 Türk İşaret Dilinin tarihçesi ve gelişimi
4 İletişim İfadeleri
5 letişim İfadeleri
6 Parmak Alfabesi
7 İşaret dilinde sayılar
8 İşaret dilinde hal,hatır sorma,selamaşma
9 İşaret dilinde kendini tanıtma
10 ARA SINAV
11 İşaret dilinde renkler
12 İşaret dilinde Aile ve akraba ilişkileri
13 Performans Ödevi
14 Performans Ödevi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aslı Göksel ve Su leyman S. Taşçı. Yayınlanacak. Tu rk İşaret Dili nde Ödu nçlemeler.
Türk İşaret Dili. (Yay.). Engin Arık.
Meltem Kelepir ve Aslı Göksel. Yayınlanacak. Türk İşaret Dili nde aktarılmış
anlatımın özellikleri. Türk İşaret Dili. (Yay.) Engin Arık.
ARIK, E. (2013). Tu rk İşaret Dili nde Sınıflandırıcılar Üzerine Bir Çalışma. Bilig.
67; 01-24

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75