DERS ADI

: HEYKEL (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÜOS 4009 HEYKEL (SEÇMELİ) SEÇMELİ 1 1 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı


Temel biçimlendirme malzemelerinden kil ile doğal ve yapay nesne etütleri yanında mulâjlardan yapılan kopya çalışmaları, dönem ve üsluplarına göre incelenerek heykel sanatının temel ilkeleri tanıtılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel biçimlendirme malzemelerinden kili ve biçimlendirme aletlerini tanıyabilmesi
2   Modelleme sürecini her aşamasıyla uygulayabilmesi
3   Üç boyutlu temel biçimlendirme ilkelerini kavrayabilmesi
4   Gördüğü modeli çözümleyerek kille ifade edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atölyenin tanıtılması, çalışma kuralları, kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılması
2 Geometrik form etüdü
3 Geometrik form etüdü
4 Deforme edilmiş endüstriyel form etüdü
5 Deforme edilmiş endüstriyel form etüdü
6 Endüstriyel form etüdü - Yoklama Sınavı
7 Endüstriyel form etüdü
8 Vize
9 Endüstriyel form etüdü
10 Organik form etüdü
11 Organik form etüdü
12 Organik form etüdü
13 Klasik kopya mulâjdan Büst Etüdü
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
GOMBRİCH, E.H. Sanatın Öyküsü, Çeviren: Erol Erduran- Ömer Erduran, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997

Yardımcı kaynaklar:
FİSHER, Ernst, Sanatın Gerekliliği, Çeviren: Cevat Çapan, Kuzey Yayınları, Ankara, 1985
LENOİR, Beatrice, Sanat Yapıtı, Çeviren: Aykut Derman, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2003
GOMBRİCH, E.H. ,Sanat ve Yanılsama, Çeviren: Ahmet Cemal, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992
HERRİGEL, Eugen, Zen ve Okçuluk, Çeviren: Ömer Cemal Güngören, Yol Yayınları, İstanbul 1993
May, Rollo, Yaratma Cesareti, Çeviren: Alper Oysal, Metis Yayınları, İstanbul, 2001
BERGER, John, Görme Biçimleri, Çeviren: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul, 1986
Diğer ders materyalleri:
Önlük ya da iş tulumu (beyaz)
Kil 30 Kg.
Bıçak (küçük)
Bıçak (büyük)
Pense
Ağaç testeresi
Kerpeten
Çekiç 300gr.
Şerit metre 3m.
Su terazisi 30 cm
Gönye
Kumpas
Düz ıskarpela 16 mm


Şakul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere heykel sanatına dair çeşitli örnekler gösterilerek motivasyon yaratılır
Atölyede yapılan modelaj çalışmaları ders sırasında izlenerek öğrenciler yönlendirilir
Ders kapsamında tavsiye edilen kaynakların okunmasıyla sanat konusunda genel kavramlar tanımlanır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

Derse devamlılık
Atölye ve çalışma düzenine uyum
Uygulamalardaki performans, yeterlilik
Ders planına uyum, malzeme ve araç gerecin zamanında edinilmesi
Çalışmaların tamamlanma düzeyi ve süresi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler kendilerine verilen çalışmaları zamanında ve eksiksiz tamamlarlar.
Malzemeyle uygulamalar ders atölyesinde öğrencinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Her öğrenci yukarıda belirtilen malzeme ve donanımı kendisi edinecektir.
Öğrenciler her çalışmayı fotoğraflayacak, dönem sonunda çalışma bilgilerini içeren bir arşiv dosyasında toplayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir + 90 (232) 743 10 01-02

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe - Cuma 09.00 - 17.00 Saatleri arasında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 1 14
Ders Anlatımı 14 1 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12
ÖK.22
ÖK.32
ÖK.42