DERS ADI

: SPORDA YAŞ VE CİNSİYET FAKTÖRÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 2020 SPORDA YAŞ VE CİNSİYET FAKTÖRÜ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SERCİN KOSOVA

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Sporda yaş ve cinsiyet faktörleri kapsamında genel kavram ve görüşler hakkında bilgi sahibi olur. Çocuk- genç-yaşlı , kadın-erkek antrenmanı ve planlaması hakkında bilgi sahibi olur. Çocukların gelişim özellikleri ve çocuklarda yetenek seçimi konularında temel bilgileri öğrenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaş, cinsiyet ve spor ile ilgili temel kavramları bilme
2   Çocukların gelişim özelliklerini, kadın erkek farklılıklarını bilme
3   Yaşa ve cinsiyete göre antrenman planlarının fizyolojik etkileri hakkında bilgi sahibi olma
4   Yaş ve cinsiyete göre yapılan antrenmanının özelliklerini bilme
5   Genç ve yaşlılarda yapılan egzersiz farklılıklarını bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sporda yaş ile ilgili genel kavramlar
2 Sporda cinsiyet farklılıkları
3 Çocuk ve spor ile ilgili genel kavramlar
4 Yaşa göre gelişim ve dönemleri
5 Kadın ve erkek antrenman planlaması arasındaki farklar
6 Yaşa göre hareket eğitimi
7 Cinsiyete göre hareket eğitimi
8 Vize sınavı
9 Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişme üzerine etkileri
10 Yaşlılarda fiziksel ve fizyolojik kapasite
11 Koordinatif özellikler
12 Kondisyonel özellikler
13 Kondisyonel özellikler
14 Çocuklarda yetenek seçimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Acar F.M, Antrenman Bilimi El Kitabı, Meta Basım, İzmir, 2001
2. Aydın B, Akbağ M, Tuzcuoğlu S, Yaycı L, Ağır M, Gelişim ve öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005
3. Muratlı S, Çocuk ve spor, BağırganYayınevi, Ankara 1997
4. Women in Sport and Physical Activity Journal, Official Journal of the Program for the Advancement of Girls and Women in Sport and Physical Activity
5 Physiology of Sport and Exercise, Jack Wilmore, David Costill, W. Larry Kenney, 2008



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

metin.yaman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe - Cuma 09.00 - 17.00 saatleri arasında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1552551
ÖK.2552551
ÖK.3552551
ÖK.4552551
ÖK.5552551