DERS ADI

: Okullarda Anlaşmazlık Çözümü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5032 Okullarda Anlaşmazlık Çözümü SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TARKAN KAÇMAZ

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri okullardaki kişilerarası anlaşmazlıklar, kökeni ve doğası konusunda bilgilendirmek, kişilerarası anlaşmazlıkların, arabuluculuk gibi alternatif uyuşmazlık yöntemleri ile yönetilmesi konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okullardaki kişilerarası anlaşmazlıkların çözüm sürecinin incelenmesi
2   Okullarda barışçıl kişilerarası anlaşmazlıkların çözüm sürecinin parçası olma
3   Kişilerarası müzakere ve akran arabulucuğun, anlaşmazlık çözüm sürecine katkısının incelenmesi
4   Vaka incelemesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul içi dinamikleri anlamak
2 Kişilerarası anlaşmazlıkların doğası ve nedenleri
3 Müzakere
4 Arabuluculuk
5 Akran Arabuluculuğu
6 Akran arabuluculuğu beceri ve teknikleri
7 Akran arabuluculuğu modelleri ve yaklaşımları
8 Sınav
9 Kültürel konular ve akran arabuluculuğu
10 Etik standartlar ve güvenirlik
11 Özel konular
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks / Cole, Thomson Learning.
2. Beer, J. E. And Stief, E. (1997). The mediator s handbook. Canada:New Society Publishers.
3. Bush, A. B. R. ve Folger, P. J. (1994). The promise of mediation: Responding to conflict through empowerment and recognition. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
4. Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.
5. Moore, W. C. (1996). The mediation process: practical strategies for resolving conflict (2nd edit.). San Francisco: Jossey-Bass.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, vaka çalışmaları, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az yüzde 70 ine devam etmek zorunludur.
2. Ödevler zamanında teslim edilmedikleri takdirde kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ İşletme Fakültesi İngilizce İşletme Bölümü. Tel: 3018224

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Bireysel / grup çalışmasına hazırlık 1 20 20
Sunum hazırlama 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Final 1 2 2
Vize 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.3455
ÖK.45555