DERS ADI

: Yenidoğanda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTN 5081 Yenidoğanda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. TÜLAY TARSUSLU ŞİMŞEK

Dersi Alan Birimler

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, natal ve postnatal dönem gelişimi, motor gelişim teorilerini, riskli bebek, riskli bebek değerlendirme ve fizyoterapi- rehabilitasyon uygulamaları, multidisipliner ve kanıta dayalı uygulamaların öğretilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Natal, postnatal gelişim sürecini bilir.
2   Motor gelişim teorilerini bilir.
3   Motor gelişim basamaklarını bilir.
4   Riskli bebek kavramını bilir.
5   Riskli bebek değerlendirmesini bilir.
6   Riskli bebeklerde uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını bilir ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Motor gelişim teorileri
2 Gelişimsel süreç ve prensipleri
3 Motor gelişim basamakları
4 Riskli yenidoğan ve bebekler
5 Riskli yenidoğan ve bebeklerde motor gelişim ve fonksiyonel performansın değerlendirilmesi- I
6 Riskli yenidoğan ve bebeklerde motor gelişim ve fonksiyonel performansın değerlendirilmesi- II
7 Riskli yenidoğanda tedavi yaklaşımları-multidisipliner uygulamalar
8 Riskli yenidoğanda fizyoterapi ve rehabilitasyonunda kanıt temelli karar verme
9 Riskli yenidoğan ve bebeklerde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları- I
10 Riskli yenidoğan ve bebeklerde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları- II
11 Riskli yenidoğan ve bebek fizyoterapi ve rehabilitasyonunda aile eğitiminin önemi
12 Literatür araştırmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Suzan Campbell, Darl W. Vander Linden, Robert J. Palisano. Physical therapy for children. Third edition. 2006, Elsevier, USA
2. Barbara H. Connolly, Patricia C. Montgomery. Therapeutic exercise in developmental disabilities. Third edition. 2005, SLACK Inc., USA.
3. MKC Nair, Naveen Jain. The high risk baby. 2008. Jaypee Brothers Medical Publishers Ltd Daryaganj, India
4. Elizabeth Ahmann. Home car efor the high-risk infant: a family-centered approach. Second edition. 1996. Aspen Publishers, Inc. USA.
5. Jane K. Sweeney. The high-risk neonate: developmental therapy perspectives. 1986. The Haworth Press, Inc. London, England.
Yardımcı kaynaklar:
Diğer ders materyalleri: DEÜ Kütüphanesi, elektronik dergi ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 14 3 42
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111
ÖK.61111