DERS ADI

: Toplumsal Cinsiyet

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 1028 Toplumsal Cinsiyet SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BUSE ÖZCAN KAHRAMAN

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Öğrencilere toplumsal cinsiyet rollerinin kültür ve yaşamdaki etkilerini kavratmak, eşitsizlikle mücadele pratikleri hakkında bilgi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilgili temel kavramları bilir
2   Toplumsal cinsiyet eşitliği farkındalığının eğitimle nasıl sağlanabileceğini bilir
3   Farklı mesleklerin ve iş hayatının toplumsal cinsiyetle ilişkisine yönelik farkındalığı artar
4   Sanat dallarının toplumsal cinsiyetle ilişkisine yönelik farkındalığı artar
5   Medya ve sporun toplumsal cinsiyetle ilişkisine yönelik farkındalığı artar
6   Toplumsal cinsiyet eşitliğinin desteklenmesi için nasıl projeler üretebileceğine ilişkin bilgisi olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin genel çerçevesi ve içerik, grup oluşturma
2 Temel kavramlar: cinsiyet, toplumsal cinsiyet, cinsiyet eşitliği
3 Toplumsal cinsiyet farkındalık-Eğitim(Aile)
4 Toplumsal cinsiyet farkındalık-Eğitim(Okul ve diğer alanlar)
5 Toplumsal cinsiyet farkındalık-Meslek ve İş hayatı
6 Toplumsal cinsiyet - Medya
7 Proje önerilerinin sunumu
8 Proje önerilerinin sunumu
9 Araştırma Haftası
10 Proje Takibi
11 Toplumsal cinsiyet farkındalık-Sanat
12 Toplumsal cinsiyet farkındalık-Spor
13 Toplumsal cinsiyet farkındalık-Proje Sunumları
14 Toplumsal cinsiyet farkındalık-Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berktay, F. 2015. Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
Hooks, B. 2016. Feminizm Herkes İçindir.İstanbul: Bgts Yayınları.
Dökmen, Z. 2015. Toplumsal Cinsiyet. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Connell, R.W. 2015. Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. İstanbul:
Greville G. C.1999. Gender, New York: Cambridge University press.
Sylvia H. C. 2011. The International Handbook of Gender and Poverty ,Northampton.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, Tartışma ve beyin fırtınası, Atölye çalışmaları, belgesel ve eğitim videoları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İntihal değerlendirme dışı tutulur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Buse Özcan Kahraman
02324124940
buse.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 14 2 28
Grup çalışması 2 2 4
Ödev Hazırlama 4 8 32
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.611