DERS ADI

: İŞARET DİLİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 1029 İŞARET DİLİ SEÇMELİ 0 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİDEM KARADİBAK

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Fizyoterapi öğrencilerinin, mezun olduktan sonra karşılaşması muhtemel engelli gruplardan biri olan işitme engelli birey ve hastalarla temel seviyede iletişim kurma ve bilgi aktarımını sağlama düzeyinde türk işaret dilinin temel kavram ve becerilerini öğrenmesi ve uygulayabilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   işitme engelinin ve türk işaret dilinin temel özelliklerini bilir
2   Türk işaret dilinde harflerin tanımı ve el ve parmak şekillerini bilir ve
3   Kendisi ile ilgili zamir ve tasvirleri kullanabilir, kendi özgeçmişini
4   Yakın çevre ve akraba tanımlarını bilir ve uygulamada doğru bir şekilde kullanır
5   İşaret dilinde sayı ile sayma, sayıları uygun şekilde üç boyutlu olarak
6   Temel meyve ve sebzeleri bilir, kendisi işaret dili içersinde kullanılır ve
7   Haftanın günlerini ve yılın aylarını işaret dilinde kullanmayı bilir ve konuşma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşaret dilinin genel özellikleri ve işitme engellilerin yaşadığı sorunlar .Harflerin tanıtımı ve adını - soyadını yazma
2 Selamlaşma- Tanışma, Aile ve akrabaları anlatma
3 Fiiller
4 Fiiller
5 Sıfatlar
6 Vücudumuz - Sağlıkla ilgili anlatımlar
7 Vücudumuz - Sağlıkla ilgili anlatımlar
8 Zıt anlamlı kelimeler ve sayılar
9 vize haftası
10 Duygular
11 Renkler- mevsimler Saat ve zaman zarfları
12 Giyecek ve yiyecekler/ içecekler
13 Performans Ödev
14 Performans Ödev
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aslı Göksel ve Su leyman S. Taşçı. Yayınlanacak. Tu rk İşaret Dili nde Ödu nçlemeler.
Türk İşaret Dili. (Yay.). Engin Arık.
Meltem Kelepir ve Aslı Göksel. Yayınlanacak. Türk İşaret Dili nde aktarılmış
anlatımın özellikleri. Türk İşaret Dili. (Yay.) Engin Arık.
ARIK, E. (2013). Tu rk İşaret Dili nde Sınıflandırıcılar Üzerine Bir Çalışma. Bilig.
67; 01-24

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Didem Karadibak
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO
İş:0232 4124941
Email: yuzbasioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 3 3
Ders ve Alan Çalışmalarına Katılım 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.71