DERS ADI

: ATLETİZM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 1006 ATLETİZM ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SEDAT YAPUCUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin atletizm spor dalını oluşturan Sürat koşuları, Bayrak koşuları,Mesafe Koşuları,Engelli koşular,Uzun atlama,Üçadım atlama,Yüksek atlama ve Sırıkla atlama,Gülle atma,Disk atma , Cirit atma ve Çekiç atma branşlarının oyunlar formunda alıştırmalarını,Teknik öğretim alıştırmalarını ve temel yarışma kurallarını öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Atletizm spor dalını oluşturan koşu, atlama,atma yürüyüş ve çoklu branşların genel yapısını kavrayabilme
2   Atletizm Saha ve araç-gereçlerini tanıyabilme
3   Sürat koşuları, bayrak koşuları, mesafe koşuları koşularının öğretimi
4   Uzun atlama, üçadım atlama, yüksek atlama, sırıkla yüksek atlama branşlarının öğrenim alıştırmalarının öğrenilmesi
5   Gülle Atma , disk atma , çekiç atma,cirit atma öğrenim alıştırmalarının öğretimi
6   Yürüyüş Branşı öğrenim alıştırmalarının öğretimi
7   Atletizm Branşlarının temel yarışma kurallarının öğretimi
8   Atletizmde yarışma organizasyonu konularını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atletizmin tarihçesi ve Atletizmin Olimpiyat Oyunlarındaki yeri
2 Atletizmin sınıflandırılması
3 Alçak çıkış ve düz sürat koşuların teknik analizi
4 Bayrak koşuları teknik analizi
5 Mesafe koşuları ve Sportif Yürüyüşün teknik analizi
6 Engelli sürat Koşuları teknik analizi
7 Uzun atlamanın , Üçadım atlamanın teknik analizi
8 Yüksek atlamanın teknik analizi
9 Sırıkla atlamanın teknik analizi
10 Gülle atmanın teknik analizi
11 cirit atma teknik öğretim alıştırmaları
12 Disk atman teknik analizi
13 Çekiç atman teknik analizi
14 Çoklu yarışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:ATLETİZM FEDERASYONU EĞİTİM KURULU YAYINLARI ,ANKARA 2011
Yardımcı kaynaklar: Bernhard G., Sprungtrainig , Verlag Hofmann Schorndorf (1979)
Carr G.A. Fundamentals of Track and Field Leisure Press (1991)
IAAF Atletizm Yarışma Kuralları , Atletizm Federasyonu (2009)
İşler M, Okullarda Atletizm , Milli Eğitim Basımevi (1985)
Jonath U. et.all., Lauftraining , Verlag Hofmann Schorndorf (1979)
Jonath U. et.all., Leichtathletik 1, Laufen und Springen , Rowohlt, Tausend (1981)
Jonath U. et.all., Leichtathletik 2, Weren und Mehrkapf , Rowohlt, Tausend (1981)
Kruber D., Tiefstart Hürdenlauf , Verlag Hofmann Schorndorf (1981)
Kruber D., Weitsprung - Dreisprung , Verlag Hofmann Schorndorf (1977)
Kruber D., Straddle Flop - Stabhochsprung , Verlag Hofmann Schorndorf (1979)
Kruber D., Kugelstoss Ballwurf Speerwurf Diskuswurf , Verlag Hofmann Schorndorf (1978)
Tschiene P., Stoss-und Wurftraining , Verlag Hofmann Schorndorf (1979)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, uygulama, sunum, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme, ilişkilendirme ve uygulama becerileri; ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

s.yapucuoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi saat: 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Teknik Gezi 3 1 3
Alan/saha çalışması 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.2535
ÖK.333
ÖK.43
ÖK.544
ÖK.645
ÖK.73
ÖK.854