DERS ADI

: OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okul dışı eğitim ve öğrenme kavramlarını, kapsamını ve önemini bilen, okul dışı öğrenme alan ve ortamlarını geliştiren ve okul dışı öğrenme etkinliklerini planlayıp uygulayan ve değerlendiren bireyler olarak yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul dışı eğitim ortamlarını tanır.
2   Derslerde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarını bilir.
3   Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili etkinlik tasarlar
4   Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili ders planı oluşturur.
5   Okul dışı öğrenme ortamında ölçme değerlendirme tekniklerini kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimsel önemi
2 Eğitiminde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb)
3 Okul dışı öğrenme ortamı olarak araştırma merkezleri
4 Okul dışı öğrenme ortamı olarak araştırma merkezleri
5 Okul dışı öğrenme ortamı olarak araştırma merkezleri
6 Okul dışı öğrenme ortamı için ders planı oluşturma
7 Okul dışı öğrenme ortamı için gezi planı oluşturma
8 Okul dışı öğrenme ortamı için materyal hazırlama
9 Okul dışı öğrenme ortamı için değerlendirme formu hazırlama
10 Okul dışı örnek etkinlikler hazırlama
11 Okul dışı örnek etkinlikler hazırlama
12 Okul dışı etkinlikleri değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şen, A. İ., Bozdoğan, A. E., Yiğit, E. A., Kıyıcı, F. B., Uzun, F. V., Nuhoğlu, H., ... & Keleş, Ö. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Pegem Akademi.
Laçin Şimşek, C. (2011). Okul dışı öğrenme ortamları ve fen eğitimi. C. Laçin-Şimşek (Editör), Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları (1. Baskı.), 1-23.
ADIGÜZEL, Ö. (2011). OKUL DIŞINDA FARKLI BİR ÖĞRENME ORTAMI OLARAK ÇOCUK MÜZELERİ. Eğitim Bilim Toplum, 4(14), 32-41.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tugbay.inan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.133
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.53