DERS ADI

: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere güzel ve etkili konuşmanın-yazmanın yollarını sezdirip, öğrencilerin anadilleri Türkçe yi etkili konuşup; yazabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevresiyle sürekli iletişim ve etkileşim içinde bulunan öğrenciye, toplumla sağlıklı ilişkiler kurabilme becerisi kazandırmak.
2   Öğrencinin duygu ve düşüncelerini sağlıklı biçimde anlatabilmesi için yazılı ve sözlü anlatım türlerini tanımalarını sağlamak.
3   Öğrencinin güzel konuşma ve yazmaya ilişkin becerilerini geliştirmek amacına yönelik alıştırmalar ve uygulamalar yapmak.
4   Öğrencinin hem üniversite yaşamında, hem de mesleğe atandığında genel kültüre ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmek.
5   Öğrencinin hem üniversite yaşamında, hem de mesleğe atandığında genel kültür ve sosyal yaşama ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaç ve hedefleri hakkında bilgilendirme
2 Konuşma ve yazının doğuşu (mitolojik söylem)
3 Diksiyon (tanımı, konuşmayı bozan etmenler)Konuşmayı ve yazıyı oluşturan unsurlar
4 İşlevleri açısından başlıca konuşma ve yazın türleri a) günlük konuşma-tartışma b) roman-öykü-günlük-makale-söyleşi)
5 Konuşan ve dinleyen ilişkileri, etkili dinleme, dinleme süreci (mantıksal-safsata-propaganda)dinleme ve kişilik ilişkisi
6 Sesin fırlatılması-konuşma örgeni-gülme-kahkaha-ağlama (tiyatral sunu) tekerlemeler (ünlülere ve ünsüzlere ilişkin alıştırmalar
7 Bilimsel yazı ve konuşmaların hazırlanması, işlek bir konuşma dili kazanmada şiir ve tekerlemelerden yararlanma (böyle bir konuşmayı yazma çalışması)
8 Beden dili-anlattıkları-beden dilini sağlıklı bir biçimde kullanmak
9 Bir mezuniyet ya da sunum konuşmasının hazırlanması- mektup ve dilekçe yazımı-mektup çeşitleri
10 Yazım ve anlatım bozukluğu, bunlara yol açan etmenler (gazete ve dergilerden buna ilişkin köşe yazılarından seslendirme )
11 Kısa öykü yazma- öykü ve metin seslendirme
12 Seçilmiş dünya edebiyatından şiir ve metinlerin seslendirme uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
KONUŞMA EĞİTİMİ-Suat Taşer RETORİK-ARİSTOTALES

Yardımcı kaynaklar:
YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM-Yrd.Doç.Dr. Mehmet YARDIMCI
YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM-Prof.Dr.Cahit KAVCAR-Dr.Ferhan OĞUZKAN-
YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM Prof.Dr. Enise KANTEMİR

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum, sınıf içi tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ SBTYO İnciraltı/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.23
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.53