DERS ADI

: EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 3003 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste eğitim de ahlak ve etikle ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrencilere kazandırılması ve öğrencilerin etik anlayışının geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teorileri açıklayabilir
2   Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği ile ilişkilendirebilir
3   Öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeleri yorumlayabilir
4   Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik davranışlar geliştirebilir
5   Türkiye'de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını geliştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 Ahlak ve etik ile ilgili teoriler
3 Ahlak ve etik ile ilgili teoriler
4 Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
5 Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
6 İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
7 İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
8 Ara Sınav
9 Mesleki açıdan etiğin önemi
10 Etiğe uygun karar verme
11 Öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
12 Öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
13 Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik
14 Türkiye'de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oral B., Çoban, A, Bars, M. (2019). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara:Pegem Yayınları.
Sökmen, A. (2016). Meslek Etiği, Ankara: Detay Yayıncılık.
Hayles,F. (2001). Eğitimde etik. İstanbul. Ayrıntı Yayınları.
Koçyiğit, M.,Tekel, E. ve Karadağ, E. (2018). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Döneme göre farklılık göstermektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir

Tel: + 90 (232) 743 51 10

ipek.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Döneme göre farklılık göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1333
ÖK.2454
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.545