DERS ADI

: Beden Eğitimi ve Öğretiminde Teknoloji Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5548 Beden Eğitimi ve Öğretiminde Teknoloji Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Beden Eğitimini teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretmenin kuramsal alt yapısını kavrayabilme ve buna uygun teknoloji destekli beden eğitimi öğretimi uygulamaları geliştirebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beden Eğitiminin doğası ve eğitim teknolojileri ilişkisini kavrayabilme.
2   Teknoloji entegrasyonunun temelleri ve entegrasyon modellerini kavrayabilme.
3   Beden Eğitimi öğretim programı ile teknoloji ilişkisini değerlendirebilme.
4   Teknolojinin Beden Eğitimi öğrenme ve öğretme açısından etkisini tartışabilme
5   Beden Eğitiminin farklı alanlarında ve farklı teknoloji destekli uygulamalarını inceleyip, tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beden Eğitimini doğası ve eğitim teknolojileri
2 Beden Eğitimi öğretim programı ve teknoloji
3 Teknoloji entegrasyonunun temelleri ve entegrasyon modelleri
4 Teknolojinin Beden Eğitimini öğrenme ve öğretme açısından etkisi
5 Teknolojinin Beden Eğitimini öğrenme ve öğretme açısından etkisi
6 Beden Eğitimi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar
7 Beden Eğitimi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar
8 Ara Sınav
9 Beden Eğitimi dersinin değerlendirilmesinde teknoloji
10 Beden Eğitimi dersinin değerlendirilmesinde teknoloji
11 Öğretmen yetiştirme açısından Beden Eğitimi öğretiminin teknoloji ile desteklemesi
12 Öğretmen yetiştirme açısından Beden Eğitimi öğretiminin teknoloji ile desteklemesi
13 Beden Eğitimini teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretme üzerine genel değerlendirme
14 Beden Eğitimini teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretme üzerine genel değerlendirme
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arslan, Y., Semiz, K. (2020) Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Teknolojileri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Oblender, T. (2002). A Hybrid Course Model: One Solution to the High Online Dropout Rate. Learning and Leading With Technology, 29 (6), 42-46.
Watson, D. M. (2001). Pedagogy before Technology: Re-Thinking the Relationship Between ICT and Teaching. Education and Information Technologies, 6(4), 251-266.
Jenson, J., Lewis, B., Smith, R. (2002). No One Way: Working Models for Teachers Professional development. II of Technology and Teacher Education. 10(4), 481-496

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+90 232 7435110/14118
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 15 2 30
Ödev Hazırlama 13 2 26
Sunum Hazırlama 3 3 9
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13243422433
ÖK.24444433433
ÖK.33343344442
ÖK.43323433322
ÖK.53434433232