Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sondaj Teknolojisi |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ ZÜLFÜ DEMİRKIRAN |
Dersi Alan Birimler |
Sondaj Teknolojisi |
Dersin Amacı |
Sondaj şantiye alanın seçimi düzenlenmesi, hukuksal prosedürlerin yerine getirilmesi, Sondajla ilgili günlük ve aylık raporların tutulması, kuyu inşa tatbik projesinin hazırlanması, maliyeti kontrol altında uzun ömürlü aküferlere zarar vermeyen su kuyusu kazılması ve üretim parametrelerinin belirlenmesi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İlan Edilecektir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sondaj yapılacak arazinin belirlenmesinden, şantiye düzenin oluşturulmasına, uygun ekipman seçimine, kazma gerçekleştirilmesi, kuyu donanımlarının montajı ve kuyu geliştirme yöntemlerinin seçilmesi ve gerçekleştirilmesi, kuyu hidrolik parametrelerinin belirlenmesi hususları, teorik olarak ders anlatımı şeklinde verilecektir. Dersle ilgili belirli konular sınıf içerisinde oluşturulacak gruplara dağıtılacak, her hafta dersin son iki saatinde, sunum tarzında sınıfa anlatılacak ve sınıf içerisinde tartışma ortamı yaratılarak konuların pekişmesi sağlanacaktır |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
I. Vize %25: Teorik derslerde anlatılan konular |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
zulfu.demirkiran@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|