DERS ADI

: KİŞİYE ÖZEL TAKI TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KTT 4114 KİŞİYE ÖZEL TAKI TASARIMI SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Kuyumculuk ve Takı Tasarımı

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

HURİ AYLİN SEÇKİN

Dersi Alan Birimler

Kuyumculuk ve Takı Tasarımı
Kuyumculuk ve Takı Tasarımı (İÖ)

Dersin Amacı

Kişiye özgü bir mücevher imalatında kişisel kriterlerin nasıl ve neye göre tasarlanacağı ve bunların tasarım üzerine nasıl aktarılacağının öğretilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiye özgü mücevher tasarımının amaç ve ilkelerini belirleyebilme.
2   Mücevher materyalleri ile kişisel soyut verileri birleştirebilme.
3   Mücevher materyalleri ile kişisel soyut verileri tasarım kuralları içerisinde çizebilme.
4   Tasarımın işlevlerini kavratabilme.
5   Tasarımda pafta düzenini hazırlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiye özgü mücevher tasarımı nedir, amaç ve ilkeleri nelerdir
2 Kişiye özgü mücevher tasarımı nedir, amaç ve ilkeleri nelerdir
3 Mücevher materyalleri ile kişisel soyut veriler nasıl birleştirilir
4 Mücevher materyalleri ile kişisel soyut veriler nasıl birleştirilir
5 Tasarım fikri nasıl oluşur
6 Tasarım süreci
7 Ara sınav haftası
8 Ara sınav haftası
9 Tasarımın işlevleri nelerdir
10 Tasarımın işlevleri nelerdir
11 Tasarımın pafta düzenine göre hazırlanması
12 Tasarımın pafta düzenine göre hazırlanması
13 Tasarımın pafta düzenine göre hazırlanması
14 Tasarımın pafta düzenine göre hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
1) BAYAZIT, Nigan; " Mücevher Tasarlama Metotları ve Yaratma Teknikleri", Favori Altın Akademisi Kitap Dizisi 6, 2009.
2) SEÇKİN, H. Aylin; " Takı Tasarımında Yaratıcı Süreç", Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Ana Sanat Dalı Lisans Tezi, İzmir, 1999.
3) AUSTİN,D. Richard-GEİSİNGER, L. Iva,"How to Design Jewelry", Published by Emac Books, 1977.
4) GALLİ,P. Maurice- RİVİERE, Dominique- Lİ, Fanfan," Designing Jewelry", by Schiffer Publishing, 1994.
Yardımcı Kaynaklar:
1) P Dergisi, " Çağlar Boyunca Takı ve Mücevher", Sayı17, 1999.
2) TRIOSSI Amanda-MASCETTI Daniela; " Bvlgari" Thames&Hudson, Milan, 1996-2007.
3) ATASAY Kuyumculuk; "Yaşayan Anadolu Takıları", İstanbul, 2004.
Referanslar: İnternet
Diğer ders materyalleri: Canson kağıt, eskiz kağıtları, kuru kalemler, guaj, rapido kalemler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Ders Anlatımı
2) Eskiz Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RO Rapor/Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS RO*0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu RO*0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1) Rapor-Ödev %40 (ÖÇ1, ÖÇ2,ÖÇ3,ÖÇ4)
2) Final %60 (ÖÇ1,ÖÇ2,ÖÇ3,ÖÇ4, ÖÇ5)

Değerlendirme Kriteri

Rapor-Ödev ve final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her öğrenci, yapılan derslerin en az %80'ine katılmak zorundadır. Ders içlerinde ve sınavlarda her türlü kopyacılık eylemi disiplin suçu kapsamında değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.seckin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin öğretim elemanı tarafından yarıyılı başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 3 5 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Teorik Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11111111111
ÖK.211111111
ÖK.3111111111
ÖK.411111111111
ÖK.511111111111