DERS ADI

: İç Mekan Dokuma Tekstiller

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDS 4343 İç Mekan Dokuma Tekstiller SEÇMELİ 4 4 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. SEDEF ACAR

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Bu ders; iç mekan tekstillerine yönelik dokuma kumaşlar ve bununla birlikte farklı tekniklerde tekstiller tasarlatmaya yöneliktir.
Özellikle teknik, hammadde, iplik, renk kriterlerini doğru kullanarak tasarım yapmak ve üretim hesaplamalarını öğreterek uygulamalar yapmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İç mekan tekstillerine yönelik dokuma kumaşlar ve yan ürünler tasarlayabilmesi,
2   2. Tasarımlarında yaratıcı, yenilikçi ve estetik boyutta, seçtiği konu bütünlüğünde renk, biçim ilişkisi kurabilmesi,
3   3. Dokuma tasarımının temel öğeleri olan renk, örgü, kumaş yapısı, tekniği ve üretim yöntemlerini tasarımdan üretime geçiş sürecinde uygulayabilmesi
4   4. Üretim aşamasındaki teknik raporları hazırlayıp, gerekli üretim hesaplamalarını yapabilmesi
5   5. Verilen proje konusu ile `Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim Programlarında tasarım yapabilmesi, tasarladıklarını üretime hazırlayabilmesi
6   6. Tasarımını uygulayabilmesi
7   7. İç mekan kumaş modası eğilimlerini izleme, uygulama ve eğilim yaratma becerisini sağlaması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İç Mekan Tekstilleri Güncel Eğilimleri Üzerine Araştırma
2 Araştırma üzerine sunum ve temaların belirlenmesi
3 Temalar ve proje doğrultusunda eskizlere başlanması
4 Eskiz çalışmaları
5 Eskiz değerlendirmesi, 6 ana tasarımın belirlenmesi ve kombinasyon önerileri
6 Ana Tasarım Çalışmalarına Geçiş, Uygulanacak Olan Tasarım ve/veya Tasarımların Belirlenmesi, Uygulama Öğrenci Sırasının Belirlenmesi
7 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmalarına Geçiş
8 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
9 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
10 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
11 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
12 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
13 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
14 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Fabrics For Interiors, Jack Larsen, Jeanne Weeks, Van Nostrand Reinhold Company, New York, 1973
Interior Design, Arnold Frıerabend, John Pile, Forrest Wilson, American Elsevier Publishing Company Inc., New York, 1970
The Style Sourcebook, Judith Miller, Reed Boks Ltd., London, 2000
Interior Design Problems, Jill Blake, Quarto Publishing Ltd., London, 1986
Yardımcı kaynaklar:
Dokuma Tekniği, Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık, Ankara, 1987.
Dokuma Tekniği ve Sanatı, Güngör Başer;Cilt II, Punto Yayıncılık Ltd. Şti., İzmir, 2005

Diğer ders materyalleri:
Dekorasyon Dergileri, fuar broşürleri, trend analiz raporları, trend analiz web siteleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim elemanı öğrencileri, serbest olarak ya da güncel moda eğilimleri doğrultusunda seçtikleri çıkış noktalarına, hedef kitleye ve uygulama alanlarına yönelik tasarım yapmak için yönlendirir. Tasarım ve üretim aşamasında ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konuları ile ilgili görüşlerini yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( üretim raporları, tasarlama sürecini anlatan hikaye defteri, sunum paftası, ürün v.b.) hazırlamalarını ister.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, ana tasarımların seçimi ile ilgili verilen süreler bazında, gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

3. Uygulamalar

Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, `Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim derslerinde ve diğer teknik derslerde aldıkları bilgileri üretim raporlarını hazırlama aşamasında nasıl kullanacakları konusunda örnek bir uygulama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PR * 0.30 +ODV * 0.20 +TUG * 0.40 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

Tekstil tasarımında kavramsal yaklaşım terim dizgeleri
Tekniklerle İlgili araştırma
Tasarım ve eskizlerin yeterliliği
Uygulamaların yeterliliği
Sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi, fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sedef.acar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Tel.02323016754
sedef.acar@deu.edu.tr

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 8 8
Ödev Hazırlama 14 4 56
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.153355153113
ÖK.253353135
ÖK.353533513
ÖK.455333535
ÖK.55353515
ÖK.65535335
ÖK.7313131