DERS ADI

: Dokuma Kumaş Tasarımında Koleksiyon Oluşturma ve Sunma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDS 4156 Dokuma Kumaş Tasarımında Koleksiyon Oluşturma ve Sunma SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Bu ders, tekstil tasarımında dokuma ürünlerde, eskiz aşamasından ürüne dönüşmesine kadar geçen süredeki (araştırma, taslak, eskiz, tasarım, malzeme seçimi, üretim, sunum) tasarım ölçütlerini, öğrencinin kendine özel oluşturduğu trend raporunun yorumlanması sonucunda özgün ve yaratıcı tasarımlar yapılabilmesini ve bu sürece hakim olabilmesini, tasarımlarını ürüne dönüştürürken malzeme ve teknik çözümlemeleri yapabilmesini, koleksiyonu oluşturabilmeyi ve oluşturduğu koleksiyonu sunabilmeyi ve bu doğrultuda yaratıcılık ve koleksiyon mantığının güçlendirilip, geliştirilmesi, Markalaşma açısından marka oluşumu, pazarlama ve ürün geliştirme süreçlerinin temel bilgilerinin aktarılması amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel kaynaklardan yararlanabilmesi, kendi özgün görsel verilerini oluşturabilmesi. Bu veriler doğrultusunda, yaratıcı, yenilikçi, özgün estetik yaklaşımlar geliştirebilmesi,
2   Trend raporu oluşturma ve analiz yapabilmesi,
3   Geliştirdiği yaratıcı, yenilikçi, özgün estetik yaklaşımlar ve oluşturduğu trend raporu doğrultusunda dokuma, örme, dokusuz yüzey kumaşlar ve ürünler tasarlayabilmesi, tasarladığı ürünlerde baskı,işleme, aplike v.b. tüm tekstil tekniklerine yönelik desenlendirmeler yapabilmesi
4   Tasarımlarında yaratıcı, yenilikçi ve estetik boyutta, seçtiği konu bütünlüğünde renk, biçim ilişkisi kurabilmesi
5   Teknik-detay çözümlemelerini yapabilmesi, tasarıma uygun malzemeleri, üretim yöntemlerini seçme ve önerme yetisine sahip olması
6   Hedef kitleyi doğru saptayabilmesi
7   Hazırladığı bir tasarımı ürün haline getirebilmesi
8   Koleksiyonunu bir katalog şekilde veya farklı sunum teknikleriyle sunabilmesi ve savunabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazılı kaynak ve piyasa araştırması, Firmalara ait katalog ve kumaş incelemeleri, Sezon Trendlerinin ve güncel kumaş fuarlarındaki yenilik ve gelişmelerin araştırılması
2 Çeşitli teknikler üzerine araştırmalar ve malzeme özellikleri, malzeme ve kullanılacak tekniklerin incelenmesi ve eskiz tasarım çalışmaları
3 Eskiz çalışmaları
4 Eskiz Dosyası Teslimi Öğrencilerle birlikte eskiz dosyası üzerinde inceleme ve tasarımların seçimi
5 Eskiz değerlendirmesi, 6 ana tasarımın belirlenmesi ve kombinasyon önerileri
6 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
7 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
8 Uygulaması yapılacak ürünlerin teknik açılımlarının oluşturulması
9 Uygulamaya geçiş
10 Uygulamaya geçiş
11 Eskiz dosyası, hikaye panosu ve marka oluşturma
12 Tanıtım paftası hazırlığı Tasarımların detaylandırılması
13 Tanıtım paftası hazırlığı Tasarımların detaylandırılması
14 Tanıtım paftası ve koleksiyonların sunumu ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota,Kapital Medya A.Ş., İstanbul, 2005 Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2000
Yaratıcılık, Michel-Louis Rouquette, Dost Kitabevi, İstanbul, 2007
Sanatta Zihinsellik Üstüne, Vassily Kandinsky,Yorum sanat Yayınevi,İstanbul, 2007
Görsel İletişimde Temel Tasarım, H. Yakup Öztuna, Güzel Sanatlar MatbaasıA.Ş.İstanbul, 2007
Türkiye de Fason Üretimden Moda ve Markaya Geçiş Aşamaları, G. Bike Sağduyu, Egetan Basın Yayın, 2010
Textile Designers At The Cutting Edge, Bradley Quinn, Laurance King Publishing Ltd, China,2009
Colors for Modern Fashion Drawing Fashion with Colored Markers, Nancy Riegelman,Nine Heads Media, China, 2006
Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 1 Issue 2 March 2003
Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 2 Issue 1 March 2004
Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 2 Issue 2 March 2004
Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 3 Issue 1 March 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler

Öğretim elemanı öğrencileri, güncel moda eğilimleri doğrultusunda seçtikleri çıkış noktalarına, hedef kitleye ve uygulama alanlarına yönelik ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konuları ile ilgili görüşlerini yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor, tasarlama sürecini anlatan hikaye defteri sunum paftası v.b.) hazırlamalarını ister.
Derste yapılan değerlendirmelere katılabilmesi, diğer projelerin tasarımlarına eleştirel bakabilmesi ve yorum yapabiliyor olması,

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, uygulaması yapılacak tasarımların seçimi ile ilgili verilen süreler bazında, gözden geçirme oturumları öğretim elemanı tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Eskiz ve sunum dosyaları bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 EKZ Eskiz
2 UGG Uygulama
3 PRR Proje
4 BSN Başarı Notu EKZ * 0.10 + UGG * 0.40 + PRR * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, yenilikçi yaklaşım, seçilen çıkış noktası ile paralellik, tasarımların seçilen ürün grubuna uygunluğu, tasarımdan üretime geçişte seçilen malzemelerin ve uygulama tekniğinin uygunluğu, ortaya çıkan ürünün tasarımla örtüşmesi ve koleksiyonlarının sunum yöntemleri üzerinden puanlama yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Tasarımların fark yaratan yaratıcılıkta olması ve üretilebilirliği
Üretim çözümlemelerinin yapılmış ve sunulmuş olması
Tasarım uygulamalarının tezgahta dokunmuş olması

Derse katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


nonlu@deu.edu.tr
onlunesrin@gmail.com
(0232) 3016751/52

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:00 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Proje Hazırlama 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 8 8
Ödev Hazırlama 14 1 14
Atölye Çalışması 14 2 28
Tasarım Projesi 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.133511155115
ÖK.25552
ÖK.351331
ÖK.433353333
ÖK.5313531
ÖK.65355
ÖK.7555
ÖK.8555355