DERS ADI

: İç Mekan Baskı Tasarımı III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TBS 4267 İç Mekan Baskı Tasarımı III SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Değerlendirme, tasarımlarda yaratıcılık, seçilen çıkış noktası ile paralellik, tasarımların seçilen ürün grubuna uygunluğu, tasarımdan üretime geçişte seçilen malzemelerin, tekniğin uygunluğu ve seri üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 İç mekan kumaş tasarımı için belirlenen trend konusuyla ilgili analiz ve araştırma ve yorum yapabilmeli, Tasarım ilkeleri ve tasarım süreci ile ilgili temel tasarım bilgilerine sahip olabilmesi.i
2   2 Tasarımını oluşturan çıkış noktalarını tespit ederek, gerekli yazılı ve görsel araştırmayı yapabilmeli. Yapmış olduğu bu araştırmaları yazılı ve sözlü ifade edebilmeli
3   3 Koleksiyon hazırlama mantığını ve pratiğini oluşturabilmeli,
4   4 Uygulama projesinin temelini oluşturan trend paftası ve hikaye panosunu hazırlayabilmeli,
5   5 Trend ve hikaye panosuna bağlantılı olarak renk paletini oluşturabilmeli,
6   6 Eskiz çalışmaları, ürüne yönelik yüzey düzenlemesi ilgili bilgiye sahip olabilmesi,
7   7 Tasarım ilkeleri ve tasarım süreci ile ilgi gerekli bilgiye sahip olabilmesi,
8   8 Tasarımı ürüne dönüştürebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 İç Mekân Tekstilleri moda eğilimleri üzerine araştırma
2 2 Toplanan görsel malzemeler temaya ve ürüne uygun tasarıma dönüşebilecek biçimde etüt edilecek
3 3 Proje konusu ve temalar doğrultusunda eskizlere geçiş
4 4 Eskiz çalışmaları
5 5 Eskiz çalışmaları
6 6 Eskiz jürisi ve tasarımların belirlenmesi
7 7 Tasarım çalışmaları
8 8 Tasarım çalışmaları
9 9 Tasarım çalışmaları
10 10 Tasarım çalışmaları
11 11 Renk etüdü
12 12 Renk etüdü
13 13 Uygulama
14 14 Uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar:
.WHITON, Sherrill - ABERCROMBİE,Stanley, İnterior Design Decoration, Pearson Education İnc. New Jersey, 2002
.WHITON,Sherrill, Element of İnterior Design and Decoration, JB. Lippincott Company, Philadelphia,1996
.ROCKOW, H.Kory, ROCKOW Julius, Creative Home Decorating, H.S.Stuttman Company, Publishers, New York,1963
.BROWN, Erica, Sıxty Years of İnterior Design, Viking Press, New York, !982
.MASSEY, Anne, İnterior Design of The 20 th Century, Thames and Hudson,London,1990
.FRIEDMANN, Arnold, PİLE,John,WILSON, Forrest, İnterior Design, ELSevier Publishing Company, New York,1970
-PİLE, Joh,. Interior Design, Harry N. Abrams Inc. Pubishiers1995,New York
-PİLE,John, İnterior Design, Harry N. Abrams, İnc.,New York, 1995
-HOLME, Rathbone, FROST, Kathleen, Decorative Art 1950-51, The Studio Publication, London- New York, 1952
-RÜEGG, Arthur, Swiss Furniture and İnterior in the 20 th Century, Stiftung Good Goods, İtaly,2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Proje teması görsel ve yazılı araştırılıp, tasarıma kaynaklık oluşturacak materyaller seçilecektir. Eskiz aşaması sonucunda ürüne yönelik tasarımlar oluşturulup, içinden seçilen tasarımlardan bazıları atölye koşullarında baskı boya teknik ve yöntemleri ile ürüne dönüştürülecektir. Tasarım süreci içersinde sınıf katılımıyla birlikte her öğrenci için her türlü fikir herhangi bir önyargı olmadan ve eleştirilmeden dile getirilerek yeni fikirlerin ortaya çıkması sağlanır.
Uygulamalar
Öğretim elamanı öğrencilerin tasarım üretim aşamasında yaratıcılığı artıran deneysel uygulamalara önem vermektedir. Bununla birlikte üretimde yaşanan sorunlara çözüm odaklı tutum sergiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar



Değerlendirme Kriteri


Değerlendirme:
1.Eskiz
2.Tasarım
3.Uygulama
4.Sunumlar belirtilen yüzde üzerinden puanlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar



1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

12-13 saatlari arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 4 4 16
Tasarım Projesi 10 4 40
Proje Final Sunumu 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.135555
ÖK.2553
ÖK.335535555
ÖK.43533
ÖK.5355
ÖK.6353555
ÖK.735
ÖK.8355