Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. NESLİHAN YAŞAR |
Dersi Alan Birimler |
Moda Giyim Tasarımı |
Dersin Amacı |
Ders; öğrencilerin, dokuma kumaş yapısı hakkında temel bilgiler edinmelerini, kumaşların tezgah üzerindeki oluşum aşamalarını öğrenmelerini ,atkı, çözgü, örgü raporu, tahar, tarak ,armür vb. gibi dokuma terimlerini tanımalarını, dokuma kumaşları oluşturan bezayağı, dimi ve saten gibi temel örgüler ve türevlerini öğrenmelerini ve yeni örgüler türetebilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim elemanı yararlanılan kaynaklardan hareket ederek dokumanın tanımını verir ve oluşum aşamalarını dokuma tezgahı üzerinde gösterir. Öğrencilerin öğretim elemanı ile birlikte ortak bir çalışma ile dokuma yapmasını sağlayarak atkı, çözgü, tarak, tahar, armür, ağızlık gibi kavramları öğrenmesini sağlar. Daha sonra öğretim elemanı, temel örgü ve türevlerini tarak, tahar ve armür planları ile birlikte derste ve ev çalışmaları ile destekleyerek öğrenciye aktarır ve öğrencininin edindiği bilgileri derste kullanmasını bekler. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
- Dokuma eylemini kavrar, dokumanın gerçekleşmesi için gerekli örgü raporu, tahar, tarak, armür gibi tanımları bilir. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenci vize ve final sınavlarıyla değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Dersin % 80 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
neslihan.sirin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 12:00-13:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|