DERS ADI

: Cam Teknikleri ve Uygulamaları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRS 4022 Cam Teknikleri ve Uygulamaları II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

FÜSUN ÇÖVENOĞLU

Dersi Alan Birimler

Seramik
Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Bu ders; cam malzemesiyle ürün tasarlarken dikkat edilmesi gereken noktaları, tasarımdan uygulama sürecine geçişi, üretim aşamalarını vitray ve fırın içi şekillendirme tekniklerinden, füzyon, çöktürme ve pate de verre üzerinden öğretmeyi ve uygulatmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cam Tasarımı konusunda temel bilgiye sahip olabilmesi
2   Cam malzemeyi tanıma ve kullanma bilgi ve donanımına sahip olabilmesi
3   Tasarımdan üretime geçişte, lampworking ve fırın içi döküm tekniklerinde yeterli teknik bilgi ve donanıma sahip olabilmesi
4   Tasarım ve uygulama sürecinde zamanı doğru kullanabilme ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi
5   Cam malzemeyi şekillendirme ve doğru kullanabilme becerisine sahip olabilmesi
6   Cam tasarımının gerektirdiği teknik donanımları doğru kullanabilme ve uygulayabilmesi
7   Tek başına, bağımsız olarak ve/veya ekip çalışması içinde uyumlu ve üretken olarak çalışabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cam şekillendirme çeşitleri ve uygulama yöntemlerinin tanıtılması
2 Vitray yöntemini uygulama süreci ve teknik donanımı hakkında bilgi verilmesi. Füzyon, çöktürme, pate de vere yöntemi uygulama süreci ve teknik donanımının anlatılması.
3 Vitray yönteminde kullanılan camın tasarlanan ölçülerde kesilmesi ve uygulama yapılması. Füzyon, çöktürme, pate de verre kullanılan camların özelliğinin belirtilmesi, ve kalıp yapım aşamalarının anlatılması, bu konularla ilgili olarak uygulama örneği yapılması.
4 Proje konusu ve temalar doğrultusunda eskizlere geçiş
5 Eskiz çalışmaları
6 Eskiz çalışmaları
7 Eskizlerin değerlendirilmesi ve uygulama çalışmalarına geçiş
8 Uygulama çalışmaları
9 Uygulama çalışmaları
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Proje değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Techniques of Kiln-formed Glass, Keith Cummings, A&C Black- London, Universty of Pennsylvania Pres, Philadelphia, 1997
Glass Casting and Mold Making, Boyce Lundstrom, Vitreous Publications, 1989
Warm Glass, Philippa Beveridge, Ignasi Domenech, Eva Pascual, A Division of Sterling Publishing Co., Inc.New York, 2005
The Art and Technique of Pate de Vere, Edited and Published by the Tokyo Glass Art Institute, Tokyo, 1998
- Frank Lloyd Wright Glass Art Thomas Heinz, Academy Editions 1994
- Louis Comfort Tiffany at the Metropolitan Museum of Art Published 1999 by Metropolitan Museum of Art
-Decorative Glass of the 19th Early 20th Centuries: A Source Book Author: Nance Fyson, Published by David&Charles Publishers, Sept. 2001
Yardımcı kaynaklar:Çağdaş Cam Sanatı, Fırın Teknikleri ve Uygulamalar, Keith Cummings, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir,2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, proje konusu ve temaların uygulanması süresince ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konuları ile ilgili eskizlerini hazırlamalarını ister.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, ana tasarımların seçimi ile ilgili verilen süreler bazında, gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, aldıkları temel bilgileri, uygulama aşamasında nasıl kullanacakları konusunda örnek bir uygulama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.30 + ODV * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Öğrenci vitray tekniği için tasarlanan ölçü ve şekildeki camları kesecektir.
1- Öğrenci projesi doğrultusunda hacimli vitray yapacaktır.
2-Kalıp üzerinde vitray çalışacak, lehimi düzgün çalışacaktır.
3-Öğrenci füzyon, çöktürme, pate de vere teknikleri ile model yapım, kalıp yapım, kalıba camların konulması ve camın kalıp içinde şekillenmesini sağlayacak fırın ısı programlarını oluşturma aşamalarını tamamlayacaktır.
4-Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen projelerin zamanında teslim edilmesi zorunludur.
4. Atölye ekipmanlarının kullanımından doğacak her türlü problem ve zararlardan kişi kendisi sorumludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör. Sema Okan Topaç semaokan@gmail.com
Öğr.Gör. Gülşen Alemdar alemdargulsen@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 13 2 26
Proje Değerlendirmesi 1 2 2
Proje Değerlendirmesi 1 2 2
Proje Değerlendirmesi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7